Hjälp, får panik över bonussonen!
Skriver bara problemet rakt ut utan att förklara omkringliggande faktorer. Jag har haft lite kämpigt senare tid och veta min plats som bonusmamma då förhållandena ändrats och kände mig trygg i min plats men har känt att mina åsikter inte längre verkar välkomnande och jag har känt mig i vägen och att jag helt plötsligt inte ska lägga mig i , jag har haft och har mkt ansvar mot hans barn och hjälper gärna till med hämtningar/ lämningar när han bet mig och även ekonomiskt, ja på alla sött och vis har jag varit delaktig i barnens liv för det är det han velat och även jag. Men har känt på senare tid att jag ska ställa upp men får inte tycks och tänka saker och har försökt prata med min sambo då jag känt att nåt är fel och börjat rannsaka mig själv och undrat vad tusan om jag gjort nåt fel och ännu mer frustrerande att inte få ett svar på vad som helt plötsligt vänt och velat veta var han vill ha mig så vi kan samspela. Men har då börjat dra mig undan och engagerar mig inte och har inte lagt mig i diverse problem och valt att vara väldigt neutral då han verkat ha velat det? Förvirrad skälv men då när han igår frågar mig om ett brev som han fått från skolan som är ett enkelt brev där de står väldigt lite info och om att de haft ett möte ang hans sons skoldiruation och frågar mig varför de skickar ut den men utan medföljande förklaring och sa då bara kort att jag inte hade en aning då han och barnets mamma var på utvecklingssamtalen ang han i skolan och du berättade inget för mig om det så jag har faktiskt ingen aning vad det handlar om, prata med exet och fråga henne. Då brister han och går iväg och stället sig köket och bara blänger och jag undrar vad som tog till honom och sa jag nåt fel? Och tog upp att han blivit så konstig och han ville inte ge mig nåt svar. Sen pratade vi idag och han säger att han mår dåligt och går igenom en kris nu och klarar inte av att jag " pressar" honom i att skaffa hjälp till barnen ( hans barn har väldiga problem på många håll och kanter) och sa då till honom att jag pressar inte utan vill bara hjälpa barnen och ge råd och tips om psykologer och utredningar m.m har inte vart menat att pressa utan mer att tiden går och nya problem uppdagas och barnen mår dåligt och jag känner stress att de ska få hjälp. Men han förklarar nu för mig att han mår så dåligt och vill bara att jag ska stå vid sidan av och säga uppiggande uppmuntringar, självklart kan jag det. Men så nyss fick jag syn på en stor bunt papper och läste. Det var en utredning från skolan som är 15 sidor långt och de beskriver pojkens alls problem i skolan och att han slåss och är otroligt under utvecklad i ALLA punkter. Och de klarar inte av honom och de vill att föräldrarna ska agera och få en utredning på honom och han utvecklad inte i skolan då han vägrar gå in på lektionerna och slåss och allt negativt som kan stå stod i detta brev och jag fick panik när jag läste detta att så här kan de inte fortsätta en dag till , det är det värsta fall jag nånsin läst om och det är min bonusson. Vet att han har stora problem och det är det jag " pressar" om då inget händer från föräldrarnas sida men nu är pappan i kris och jag ska hålla mig undan och bara se på som han själv bett om och mamman är helt ossmarbetsvillig och bryr sig inte. Den enda som bryr sig går igenom en kris nu i form av utbrändhet ,, vad i helskotta ska jag ta mig till? Jag får inte lägga mig i men när jag läste detta brev fick jag panik , det är verkligen bråttom och han behöver hjälp direkt då situationen i skolan är helt utom kontroll. Önskar jag kunde bifoga brevet men det är 15 sidor långt och alla skulle känna att det är helt sjukt för att vara sant att en pojke kan ha sådana många problem och var hemskt att läsa och känna att jag kommer inte kunna sova i natt av oro. Vad ska jag göra ? När jag inte kan pressa pappan och mamman inte bryr sig och är inte intresserad att prata med mig, :(((