• Spoky

Var köper jag nattblöja till en tioåring?

Hej.

Har en tioåring här hemma som är för "lat" för att gå på toaletten. Varje morgon är det vått i sängen så vi använder fortfarande frotté. Vid ett tillfälle nyligen låg han och läste och valde att kissa på sig så att både den obäddade sängen och resårbotten blev blöt. .

Nu vill jag sätta hårt emot hårt och därför köpa ett paket blöjor. Om han envisas med att hellre kissa i sängen på morgonen så blir det blöja.

Fråga: Var (i Stockholm eller på nätet) kan jag köpa dessa blöjor? Han väger strax under 40 kg. 

• Svar på tråden Var köper jag nattblöja till en tioåring?
  • Busbellan

Du ska kunna få blöjor utskrivna, det är hjälmmedel
    Har vi haft till sonen sedan han var 4 år 

Mamma till Nora, August och Ella
  • ex ungue leonem
    Spoky skrev 2013-03-20 12:56:12 följande:
    Pratade med folket på Astrid Lindgrens igår, och nej de skriver inte ut blöjor på recept.

Så skriver TS
    Busbellan skrev 2013-03-20 17:05:25 följande:

Du ska kunna få blöjor utskrivna, det är hjälmmedel
    Har vi haft till sonen sedan han var 4 år 

Vill du läsa min blogg?
  • anna021

Hej här kan du få gratis varu prover av Drynites
    https://www.drynites.se/secure/gratisprov.aspx

Annars så Libero comfort fit nr 7 borde passa de passade våran syster dotter när hon var 10år de fick dem utskrivna av famljeläkarn och BUP läkarn nu får hon Pampers då de bytit avtal. 

Finnes på de flesta matvaruhusen samt så finnes det natt byxor där med på Coop forum så har de under jams som är riktigt bra det är Pampers som gjort dessa nattbyxor även libero har nattbyxor finnes också på mataffärna    

• Spoky

Tack för alla tips. Jag betar av dem ett efter ett.

Hittade dessa blöjor på Wilys men de fungerade inget bra alls. Han var likväl dyblöt på morgonen.

• LeoKinDer

Men du kan väl inte tvinga på en 10 åring blöja! Det måste ju ligga något bakom det hela. Försök att hitta problemet och lös det ist för att tvinga på en blöja, vilket gör att han kommer få meen hela liven. Jag säger som alla andra jag tror inte killen kissar ner sig för skojskull.

• Asperger1998

Drynites och Libero night comfort finns i vanliga affärer upp till 60kg. Skål

• anna021

UnderJams pyjamasbyxor är en ny produkt från Pampers som skyddar barn mot sängvätning. De är särskilt utformade för att ge barn ett diskret nattskydd. UnderJams sitter precis som underklä- der och har en absorberande kärna som skyddar mot nattligt läckage. De är tillverkade av tysta, tygliknande material för komfort och andningsförmåga så att bara ditt barn vet om att han eller hon har på sig dem.
    Diskret skydd.

Finnes på COOP Forum 
  • Josefine98

Dom är blöjor för sängvätande barn upp till 60 kg
Svar på tråden Var köper jag nattblöja till en tioåring?