Mår illa av LCHF... går inte ner i vikt av det...sugen på frukt:-)))))))))
Hej.
Jag behöver gå ner i vikt ca 10 kg. Började simma ganska intensivt för 5 veckor sedan. Jag simmar riktigt bröstsim och krålar ibland. Simmar ca 4 ggr i veckan i minst 1 timme. Första 2 veckorna gick jag ner 1,5 kg. För två veckor sedan började jag med LCHF och har inte ätit kolhydrater alls. till frukost äter jag oftast två ägg med ost + kaffe med grädde. Till lunch äter jag oftast en sallad (grön) med ägg och kräftor+sås, men ibland byter jag ut kräftorna mot en kyckling klubba. Till mellis äter jag naturell yoghurt med lite grädde samt lite bär. På kvällen så äter jag lite kött +grönsallad och sås. Detta har jag gjort i två veckor och jag har inte minskat 1 gram, tvärtom har jag ökat 1 kg. Det är inte det värsta, jag har börjat må illa dagligen, ibland är det så illa att jag behöver kräkas. Idag har jag ätit en blomkål/ broccoli/kassler gratäng, med grädde och ägg. Kräktes 1 timme efter. Nu har jag fått nog av detta. Frågan är hur ska man göra för att inte gå upp i vikt nu när jag vill ändra maten igen?
JAg vill börja dagen med lite gröt med mjölk samt ett ägg. Till mellanmål vill jag äta en grapefrukt och några nötter, till lunch vill jag äta sallad (inklusive nötter/ananas) +tonfiskröra eller liknande. Resten av dagen möjligtvis en frukt till och en protein-drink Vad tror ni om detta. Jag kan inte hälla i mig mera grädde för jag spyr bara av tanken.
Mina tidigare matvanor såg inte så bra ut, men jag åt inte fet mat. Jag åt många mackor, älskar pasta potatis och ris. Åt inte mycket grönsaker eller frukt, men jag åt minst 2 ägg om dagen. Innan jag började träna så satt jag mest stilla i ett år. Pluggar hela dagarna. Man tror ju att man ska börja rasa i vikt när man börjar röra på sig helt plötsligt , men nej.
Jag känner inte att jag är sugen på att äta bröd (möjligtvis till frukost på helgerna med barnen) , Jag är helt plötsligt sugen på frukt ))) Vilka frukter är ok att äta? Jag vet att banan är inte ok
)))