• aellinor

Fått erbjudande om fast tjänst o är gravid i v.12, berätta?

Som rubriken lyder. Jag ska imorgon träffa min chef, som erbjudit mig en provanställning. SKall jag berätta imorgon att jag skall ha barn om 6 månader? Vi har hittils enbart haft telefonkontakt. Vad hade ni gjort? 

• Svar på tråden Fått erbjudande om fast tjänst o är gravid i v.12, berätta?
  • tjockobbe
    Annelie 76 skrev 2013-03-21 10:38:11 följande:
    Jag skulle vänta till efter RUL, då har du ju lite mer att berätta som beräknat datum osv. Tekniskt sett behöver du inte berätta om din graviditet alls, inte förrän det är dax att vara hemma. Nu syns det ju långt innan men man behöver faktiskt inte berätta.

Man måste dock berätta i sådan tid att arbetsgivaren hinner ordna en lämplig ersättare. Två månader innan man tänkt gå hem senast.
    BF 6 oktober
  • aellinor
    Annelie 76 skrev 2013-03-21 10:38:11 följande:
    Jag skulle vänta till efter RUL, då har du ju lite mer att berätta som beräknat datum osv. Tekniskt sett behöver du inte berätta om din graviditet alls, inte förrän det är dax att vara hemma. Nu syns det ju långt innan men man behöver faktiskt inte berätta.
    Tittade i min kalender. Vi har inte tid för RUL förän om 4 veckor. Känns lång tid, och det kanske syns. Grannen såg att jag hade mage. 
  • aellinor
    Knappamamma skrev 2013-03-21 20:13:16 följande:
    Lät sim du tänkte mörka hela vägen men till rul är klart känns mest sunt
    Nej, absolut inte hela vägen. Känns ju jobbigt redan nu. Tänkte förmodligen berätta det idag, får bära eller brista. Vill nog inte vänta till RUL. 
  • Solrosens
    aellinor skrev 2013-03-22 07:32:16 följande:
    Nej, absolut inte hela vägen. Känns ju jobbigt redan nu. Tänkte förmodligen berätta det idag, får bära eller brista. Vill nog inte vänta till RUL. 

Okej lycka till! Berätta hur det gått!
  • evelayna

vill du berätta gör de om några veckor efter du skrivit på papper och eventuellt börjat.
    frågar dom varför du inte sagt nåt tidigare säg att du inte visst de innan..

never drive faster than your angel can fly
  • Nénharma

Jag hade inte berättat innan RUL iaf, man vet ju som sagt inte hur det går och du har ingen skyldighet att berätta.

• aellinor

Jag berättade och han tog tillbaka erbjudandet om jobb. 

• Solrosens
    aellinor skrev 2013-03-24 09:42:36 följande:

NÄ är det sant? Är du ledsen ts? Chefer är som ormar du kan adrig lita helt på dem som arbetare.
  • Godess

NÄ men så får det de väl inte göra? Kan egentligen inget om sånt här mensån diskriminering är jag ganska säker på är olaglig!
  • Godess

Hur gick det för dig, ts? Har du pratat med någon om det här? Facket?

• brorida

Det måste du anmäla till facket!
    Jag hade en tjänst som se gav till min kollega för jag ska vara borta i sommar! Jag spelade in samtalet med min chef och tagit kontakt med facket. Det ska bli förhandlingar nu.
    De får absolut inte göra så mot dig! Det är olagligt!!!!! Stå på dig!!!!!

Svar på tråden Fått erbjudande om fast tjänst o är gravid i v.12, berätta?