• Ia 2011

Gravid mamma + 8-årig dotter: Tips på resmål i juni?

Hej
    Jag vill ta med min dotter på en solresa i sommar, men har ingen aning om vart.
    Egentligen är jag inte förtjust i charterresor och All inclusive, men känner inte för att krångla med hyrbilar, hyrhus och liknande när jag är själv med henne och dessutom gravid (kommer vara runt v 25 då).
    Vet att många resmål har specialpriser för en förälder+ ett barn, men när jag kollat har det varit under terminstid vilket inte funkar. 

De önskemål vi har är: varmt, möjlighet till havsbad, pool (dotterns högsta önskan är med vattenrutschbana) och inte den allra högsta prisklassen...

Är det nån som varit på nåt bra ställe som ni kan rekommendera? 

• Svar på tråden Gravid mamma + 8-årig dotter: Tips på resmål i juni?
  • ex ungue leonem

Hur blir det med försäkringar ex om något händer när man är gravid?

Vill du läsa min blogg?
  • Ia 2011

Det ska vara ok fram till och med v 28 enligt vad jag läst mig till, därför vill jag inte åka senare än juni.

• ex ungue leonem
    Ia 2011 skrev 2013-03-21 14:05:11 följande:
    Det ska vara ok fram till och med v 28 enligt vad jag läst mig till, därför vill jag inte åka senare än juni.

Gäller det alla flygbolag? Vad gör man om något händer? Om man måste till sjukhus? Kostnader o så?
    Vill du läsa min blogg?
  • Ia 2011

Vecka 28 gäller framför allt försäkring om nåt skulle hända på plats och man behöver läkare pga graviditeten.

När det gäller flygbolagen så är det lite olika, vad de tillåter. Kolla respektive bolags hemsida.
    En del tillåter att man åker med ända fram till nån månad innan BF, men eftersom försäkringen inte kickar in då så skulle det ju bli väldigt dyrt om de måste gå ner för landning pga av barnafödande i planet

Men hörru - har du nåt bra tips till mig??  Skrattande

• mia maria

Jag har rest (ensam) med barn till Turkiet flera ggr, o det gillar jag!
    Trevligt folk, god mat, vacker natur, billig shopping osv.

Vi har mestadelen bott på medelklass hotell, dvs 3-stjärniga.
    Inga stora all inclusive eller s.k Bamse-hotell alltså.

Fritidsresor har s.k Familjefynd, vilket är just medelklasshotell lämpade för barnfamiljer.
    Med dem har vi bott på:

Mayflower i Alanya
    Kaptan i Marmaris
    Maricya i Icmeler 

Alla tre hotell är lägenhetshotell o har pool, barnpool o restaurang.

Med Apollo har vi bott på Candan Apartments i Marmaris (har vattenrutschkana)
    Med Ving har vi bott på Sunpark Garden i Alanya, de har en liten vattenpark med flera olika vattenrutschkanor.
    Annars så finns det vattenland i både Marmaris o Alanya

Jag tror att ni får en skön semester vilket Medelhavsland ni än åker till, men jag kan iaf verkligen rekommendera Fritidsresors Familjefynd-hotell, de passar iaf oss bra som inte heller gillar stora AI-anläggningar eller resorts (iaf inte jag, barnen kanske tycker annorlunda..!)!

• rebeccalind
    Ia 2011 skrev 2013-03-21 13:37:52 följande:
    Hej
    Jag vill ta med min dotter på en solresa i sommar, men har ingen aning om vart.
    Egentligen är jag inte förtjust i charterresor och All inclusive, men känner inte för att krångla med hyrbilar, hyrhus och liknande när jag är själv med henne och dessutom gravid (kommer vara runt v 25 då).
    Vet att många resmål har specialpriser för en förälder+ ett barn, men när jag kollat har det varit under terminstid vilket inte funkar. 

De önskemål vi har är: varmt, möjlighet till havsbad, pool (dotterns högsta önskan är med vattenrutschbana) och inte den allra högsta prisklassen...

Är det nån som varit på nåt bra ställe som ni kan rekommendera? 

kolla in allinc.se
  • Creosote

Blir det inte enklare om din man följer med?

Better? Better bring a bucket. I´m gonna throw up.
  • Ziroz

Det finns försäkring fram till v32 tror jag att det är, iaf längre än v. 28. Den tecknar du hos europeiska, tror det gick på runt 350 kr för en vecka. 

Svar på tråden Gravid mamma + 8-årig dotter: Tips på resmål i juni?