• Engelflickan

Någon som har åsikter om barnvagnen Tessa duo?

Som rubriken lyder undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av vagnar av märket Tessa duo. Funderar på att köpa en men är så osäker då det är ett okänt märke. 

• Svar på tråden Någon som har åsikter om barnvagnen Tessa duo?
  • Jempa

Hej!
    Väntar mitt första barn nu, är i vecka 37.
    Fick för några veckor sen hem vår tessa duo :)
    Vi har ju inte fått bebis än men när vi provkört den här hemma känns den stabil och bra :)
    Hittills väldigt nöjda!
    Stora stabila hjul och att man får både ligg och dittdel för det priset är ju kanon!
    Vi köpte till en mjuklift från brio som passar perfekt i liggdelen.

• Engelflickan

Hej å tack för ditt svar! 
    Så det känns inte som att det är en billig vagn? Man vill ju att den ska vara lika bra konstruerad som en märkesvagn och inte kännas skraltig.

Grattis till bebisen!  

• Jempa

Jag tycker inte att den känns billig. Var i en barnaffär efter köpet och titta på tetunia elegance (tror jag den heter), i stort sett likadan bara att tetunian kostar 7-8000 och tessa 3500 :P

Den är lätt att handskas med, lätt att fälla ihop och fälla upp.
    Bygga upp den från paketet var också väldigt lätt trotts att ingen beskrivning följde med :)

• LillaMysan89

Hej! Är lite sugen på denna vagn :) lite nyfiken om någon hunnit använda den och hur den känns?
    Är ju oftast lite annorlunda att köra hemma än med bebis på promenad :D 

läängtar <3
  • Engelflickan
    LillaMysan89 skrev 2013-09-19 23:09:11 följande:
    Hej! Är lite sugen på denna vagn :) lite nyfiken om någon hunnit använda den och hur den känns?
    Är ju oftast lite annorlunda att köra hemma än med bebis på promenad :D 
    Vi gillar våran. Har nu bytt till sittdelen och det funkar fint. Enda minuset är att footsacken inte är så bra men vi har åkpåse istället så det stör inte oss. 
Svar på tråden Någon som har åsikter om barnvagnen Tessa duo?