• SötaSarah

Läger för ensamstående föräldrar!

Jag såg någon som skrev i en tråd om att dom skulle iväg på läger för ensamstående föräldrar. Har googlat och hittat lite men nu undrar jag dels om någon vet några olika läger som finns, dels om någon varit på ett sånt och kan ge lite mer info vad som händer åldrar på barn osv och sen om nån tänkt åka på något i sommar?

Jag hade aldrig hört om detta innan, har funderat på vad jag och sonen som blir 2 år i juni ska hitta på i sommar nu när vi är ensamma första sommaren, känns konstigt att bara åka på semester vi två och han är så liten. Men jag vet inte om han kanske är för liten för ett sånt läger också. Vore samtidigt skönt att komma iväg med likasinnade och bara ha någon plan för sommaren plus att det inte kostade skjortan vilket är ännu ett problem annars. Men ja, jag är rätt blyg också så får se om jag vågar mig iväg... 

Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • Svar på tråden Läger för ensamstående föräldrar!
  • garib

Stadsmissionen i stockholm  anordnar läger för ensamstående,men jag tror de prioriterar  familjer med  mycket låg inkomst.  Ett annat läger  har kommunalarbetarförbundet  men det krävs då att man är med i facket.

• SötaSarah
    garib skrev 2013-03-21 20:57:18 följande:
    Stadsmissionen i stockholm  anordnar läger för ensamstående,men jag tror de prioriterar  familjer med  mycket låg inkomst.  Ett annat läger  har kommunalarbetarförbundet  men det krävs då att man är med i facket.
    Ah ja jag har inte extremt låg inkomst, har ju jobb om än dålig lön :P Men betalar gärna för mig dock har jag inte råd att betala nå stora summor. Såg ett i Jönköping för 500 kr tillsammans för mig och sonen men tänkte om de fanns nå fler liknande :) 

Att man är med i kommunal då alltså? Jag är ju med i annat fack. 
  • Mamma plus son

De jag vet om finns i olika föreningar eller stiftelser man söker till av olika orsaker. Enastående är en förening i Göteborg vars medlemmar är ensamstående med ansvar halvtid eller mer. 
    Jag har varit på ett läger med Minna som också är en förening för ensamstående mödrar.  
    Jag var på det lägret när mitt barn var tror 12 månader eller så. Det var givande.
    Du gör något som är kul och givande och du får träffa andra som har barn i liknande åldrar och de kan leka.
    Om du inte bor i Göteborg/stockholm så finns även Makalösa som finns i flera städer runt om i Sverige.

Min vännina åker ofta med Svenska kyran och andra kyrkor i området som anordnar läger/aktiviteter. Hon tycker det är superkul. 

• SötaSarah
    Mamma plus son skrev 2013-03-22 17:27:03 följande:
    De jag vet om finns i olika föreningar eller stiftelser man söker till av olika orsaker. Enastående är en förening i Göteborg vars medlemmar är ensamstående med ansvar halvtid eller mer. 
    Jag har varit på ett läger med Minna som också är en förening för ensamstående mödrar.  
    Jag var på det lägret när mitt barn var tror 12 månader eller så. Det var givande.
    Du gör något som är kul och givande och du får träffa andra som har barn i liknande åldrar och de kan leka.
    Om du inte bor i Göteborg/stockholm så finns även Makalösa som finns i flera städer runt om i Sverige.

Min vännina åker ofta med Svenska kyran och andra kyrkor i området som anordnar läger/aktiviteter. Hon tycker det är superkul. 
    Tack! Ska kolla lite på dem. Jag och pappan har delad vårnad men sonen bor hos mig på heltid i dagsläget och träffar pappa några dagar var 6e vecka ungefär. Blir kanske lite mer sen men han kommer alltid bo till största del hos mig tills han kan bestämma sjläv...
  • mia maria

Makalösa föräldrar heter en förening som finns runt om i landet o de brukar anordna läger på sommaren.
    Har dock aldrig varit på något själv.

Svar på tråden Läger för ensamstående föräldrar!