• LillaLady1

    Falskt positivt

    Har tidigare fått två missfall och blev nu positivt överraskad då jag fick plus redan några dagar innan beräknad mens eftersom jag inte brukar kunna se något förrän efter 4-5 dagar efter beräknad mens sedan tidigare. jag blev lite konfunderad då strecket inte blev så mycket tydligare efter ett par dagar utan var ungefär lika svagt som det var vid första testet. Fortsatte att testa i 6 dagar och på den sjätte dagen fick jag en blödning på morgonen. 
    Jag och min sambo är just nu på en 4 veckors semester i venezuela och åkte in till en privat klinik där dom var mycket hjälpsamma. Blodprovet var negativt men dom gjorde ändå ett vaginalt ultraljud som inte visade på någon graviditet eller rester utav en. Dom gjorde även ett vanligt ultraljud och kollade att inget satt fast i äggledarna.
    Efter sista missfallet började jag med krämen progesterAll, det är det ända jag har gjort annorlunda än tidigare och undrar om det är  den som har gjort att jag fortfarande visar positivt fast jag inte är gravid? 
    Någon som vart med om något likande?? 

  • Svar på tråden Falskt positivt
  • Yrja M

    Jag tycker det låter som en sk. "kemisk graviditet".

    "Kemisk graviditet är en graviditet där det befruktade ägget inte fastnar ordentligt och hinner släppa innan man med ögat hinner se den, mao en graviditet som enbart ses via gravtest eller blodprov och som blöder ut ungefär samtidigt som mensen skulle ha kommit. "

  • LillaLady1

    Tack, då förstår jag! 
    Kändes lite som jag hade hittat på allt när vi var hos doktorn. Kändes bra att jag hade med  dom positiva graviditetstesterna iaf så att dom såg att jag inte bara hittade på :)

Svar på tråden Falskt positivt