• EbbaLovisa

Brio Zento - något att ha?

Hej!
    En vän till mig erbjöd sig här om dagen att sälja en Brio Zento till mig då de skulle byta. För vår del är det dock inte dags för byte förrän till sommaren så därför har jag inte kollat runt så värst mycket, vilka kriterier vi vill ha och sådär.

Därför undrar jag väl mest om Brio Zento är något att satsa på, hon ville ha 1500kr för den vilket jag tycker låter ganska mycket för en begagnad stol (även om jag vet helt säkert att den inte är krockad) och bara är knappt två år gammal. En helt ny kostar ju 2500, och då "håller" den ju två år längre också.

Jag har väl inte hittat något speciellt negativt med den när jag googlat, men en del andra stolar har ju viloläge och sånt på sina stolar. Är det skönt/bra och ha? Jag har ingen aning.. Har Akta graco babyskydd nu som vi är nöjda med.

Så, ska jag satsa på den eller rekommenderar ni något annat? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-22 11:10
    Fick sms nu att vi får prova den först några veckor :) När kan man börja använda den? Lilltösen är 4 månader snart, väger strax över 7 kg och är 66cm lång.
  • Svar på tråden Brio Zento - något att ha?
  • Bregott

Har köpt 3 brio zento, ingen kostade mer är 1995:- Gillar dem mycket, tar myckets plats dock men jag har dem i två volvo så det funkar.
    Har kört på acta graco babyskydd och sen brio zento till mina kids:)

• Sisisisi

Det var dyrt! Varför har de bara haft den i två år?

Jag skulle välja en annan stol, axkid minikid :)

• EbbaLovisa
    Sisisisi skrev 2013-03-22 11:20:44 följande:
    Det var dyrt! Varför har de bara haft den i två år?

Jag skulle välja en annan stol, axkid minikid :)
    De har två barn, och fick då något bra pris om man köpte två stycken. Nu har den äldsta växt ur den och då fick de ytterligare ett bra erbjudande om att köpa två stycken så därför de byter :)
  • Justi

har oxå den, bytte från britax hiway till brio för sonen växte ur den, nu sitter han jätte bra. lillasyster ska åka i brio primo å sen köper vi en zento till henne oxå, bra å prisvärda tycker jag, men 1500 kr för en beg låter för mycke, finns billigare på blocket isf. köpte oxå min ny i butik för 1995

Svar på tråden Brio Zento - något att ha?