• Anonym (Öppensinnad)

Åldersskillnad vid sex: Var går dina gränser?

Jag är själv otroligt öppensinnad i denna frågan. Jag är kvinna, ca 30 år och skulle kunna tänka mig att ha sex med såväl en 17-åring som en 67-åring. Erfarenhetsmässigt så har jag hittills haft sex med en som är 4 år yngre, och en som är 33 år äldre. 

Var går era gränser? Besvara gärna dessa frågor:

1. Kön och ålder på dig. 
    2. Hur stor åldersskillnad skulle vara ok för dig?
    3. Hur stor åldersskillnad har du haft?

Minns nu att jag enbart menar sexuella relationer, du behöver alltså inte tänka på att du skulle kunna leva med personen också (om man är 25 år och vill ha barn kan det ju vara dumt att välja en 65-åring exempelvis, men det är ju en annan sak att bara ses och ha sex).  

• Svar på tråden Åldersskillnad vid sex: Var går dina gränser?
  • Anonym (XYZ)

1. Kön och ålder på dig.
    Kvinna runt 30 års åldern.

+12 år äldre, 6-7 år yngre.
    Cirka 20-25 år äldre.
  • Anonym (Mannen)

Man 55+
    Ca 30 är skillnad är väl okej 
    I övre tonåren hade jag en som va 50år äldre en natt ett av de bästa sexminnen
    I 45 års åldern blev jag uppraggad i en hotellbar av en 18 åring som ville testa en mogen man 

• Anonym (Bj)
    Anonym (Mannen) skrev 2026-03-14 11:10:23 följande:

Man 55+
    Ca 30 är skillnad är väl okej 
    I övre tonåren hade jag en som va 50år äldre en natt ett av de bästa sexminnen
    I 45 års åldern blev jag uppraggad i en hotellbar av en 18 åring som ville testa en mogen man 

King
  • Anonym (Orti)

Absolut inte några äldre gubbar. De flesta är inte snygga efter 40. Sen så kan 50-åriga mumier drömma om tonåringar, och drömma endast. Ingen väljer er i verkliga livet. Likväl som ingen går på era uppenbara rövarhistorier, annat än lättlurade incels på spektrumet.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Öppensinnad) skrev 2013-03-22 17:47:41 följande:
    Åldersskillnad vid sex: Var går dina gränser?

Jag är själv otroligt öppensinnad i denna frågan. Jag är kvinna, ca 30 år och skulle kunna tänka mig att ha sex med såväl en 17-åring som en 67-åring. Erfarenhetsmässigt så har jag hittills haft sex med en som är 4 år yngre, och en som är 33 år äldre. 

Var går era gränser? Besvara gärna dessa frågor:

1. Kön och ålder på dig. 

Minns nu att jag enbart menar sexuella relationer, du behöver alltså inte tänka på att du skulle kunna leva med personen också (om man är 25 år och vill ha barn kan det ju vara dumt att välja en 65-åring exempelvis, men det är ju en annan sak att bara ses och ha sex).  

Kvinna, 48 år
    Åldersskillnad beror på. Är en man attraktiv och 70 bast skulle jag nog inte banga, yngre vet jag inte, handlar om mognad och om han är attraktiv.
    24 är yngre och 12 år äldre
  • Anonym (Ny)

Är kvinna 55+ 
    Måste erkänna att det bästa sex jag varit med om var när jag i 23 års åldern hade ett förhållande med en 20 år äldre man.

De före och efter,  har inte på långa vägar kunnat mäta sig med honom oavsett om de var yngre eller äldre

Därför tror jag att det inte har något med ålder att göra,  utan om personen och hur man klickar med varandra.

• Indigoghost

Jag fantaserar ofra om äldre kvinnor! Och jag vet inte var ålders-gränsen går där.Jag dagdrömmer iallafall ofta om att få bli ompysslad av en äldre kvinna. En av mina special fantasier är att t.e.x bli omhändertagen verbalt, hon ska så att säga prata väldigt mycket dirtytalk haha 🙂  

Men när det gäller yngre, så känner jag att gränsen för "För ungt" redan går vid 19- 20.

• Anonym (Cc)

Är kvinna, 49 år. Kan tänka mig allt över 28 som är attraktivt. Men det händer aldrig att jag tycker en man över 60 är det hittills. 

Yngsta jag varit med är -12 och äldsta +16

• Anonym (Ny)
    Anonym (Orti) skrev 2026-03-14 14:38:42 följande:

Absolut inte några äldre gubbar. De flesta är inte snygga efter 40. Sen så kan 50-åriga mumier drömma om tonåringar, och drömma endast. Ingen väljer er i verkliga livet. Likväl som ingen går på era uppenbara rövarhistorier, annat än lättlurade incels på spektrumet.

Måste säga att de flesta män är som snyggast i 40 års-åldern, om nu utseendet är så viktigt?

Dessutom är män inte psykiskt mogna förrän i 30 års åldern. De kvinnor som söker yngre män än de själva har nog problem med sig själva och sin ålder.
  • Indigoghost
    Anonym (Ny) skrev 2026-03-18 13:49:00 följande:
    Måste säga att de flesta män är som snyggast i 40 års-åldern, om nu utseendet är så viktigt?

Dessutom är män inte psykiskt mogna förrän i 30 års åldern. De kvinnor som söker yngre män än de själva har nog problem med sig själva och sin ålder.
    Fast nu generaliserar du väl lite väl mycket?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Norrlandstjejjj

Jag är 34. 

Skulle aldrig gå under min ålder, möjligtvis 30 men undantagsmässigt. Behöver ha mognat. 

Upp till 55 som äldst. Men lika dant där, behöver vara någon som är fräsch. Med det menar jag hyfsad i kroppen (ingen ölmage), ordnad frisyr, välrakad, kläder som ser hyfsade ut (- att det syns att man bryr sig på något sätt). Och ett dominant men artigt (charmigt) beteende. 

• Anonym (Hmmmm....)

Man kan ju köra på vad som verkar vara ett önskemål från döttrar. Inte hennes ålder. Så ett år äldre än eventuell dotter är ok. Min dotter är 24, så 25-29 år mitt spann. Kan inte gå lägre 

• Anonym (Bj)
    Par över 50 skrev 2026-03-18 16:03:56 följande:

Vi är ett par som bor i villa utanför Mönsterås. Vi har vuxna barn och lever ett "vanligt" liv. Men jag kvinna i min bästa ålder lever i ett mkt bra förhållande..men jag tänder på yngre killar från ca 18 år. Har inte träffat någon men mina fantasier gillar spänningen med en mycket yngre man. Tror inte jag är ensam om denna fantasi när jag läser denna tråden. Härliga hemligheter att dela.

Så fint. go for it! Sexigt med dina tankar. Är din plan att hitta unga killar i närheten eller mer diskret i större städer när du är på besök? Kanske kan diskret förföra yngre studenter på en studentfest i sommar?
  • Anonym (Ny)
    Indigoghost skrev 2026-03-18 14:07:06 följande:
    Fast nu generaliserar du väl lite väl mycket?
    Kanske det men jag reagerade på ett ännu mera generaliserat uttalande. Troligen från någon som ännu inte kommit ur tonåren. 

Jag hoppas att hon inser vilket tur hon har som har det bästa framför sig.Flört
  • Par över 50

Lugna o fina, tanken är inte att hitta eller göra något med någon 18-25 åring.
    Skrev vad jag tänder på, men man vet ju inte vad som händer...

• Anonym (Bj)
    Par över 50 skrev 2026-03-19 08:24:13 följande:

Lugna o fina, tanken är inte att hitta eller göra något med någon 18-25 åring.
    Skrev vad jag tänder på, men man vet ju inte vad som händer...

Fattar. Men när tillfälle ges, gör det. Livet är för kort för att inte fullfölja sina fantasier.
Svar på tråden Åldersskillnad vid sex: Var går dina gränser?