• Jooannas

Novembermammor 2012 Stockholm

Hej! Mitt namn är Joanna, är 23 år och har en dotter som kom den 20 november 2012. Bor i en liten förort utanför Stockholm.

Jag är väldigt ny här på familjeliv.se och vet knappt vad som finns eller hur man ska söka på grupper, så därför startade jag denna. Får se om jag får med mig några på tråden ;).

Sen så är det så att jag inte har någon runt min ålder som har barn här i närheten där jag bor, så detta blir ett ''ypperligt'' ställe att kanske få sig en ny bekantskap eller liknande. Alla mina vänner är frivilligt barnlösa och lär vara det några år till ;). Älskar mina vänner, men det skulle vara roligt att prata med andra mammor med barn i samma ålder som också bor här i Stockholm.

Blir lite väl ensamt ibland av att bara vara hemma med en bebis, även fast det är helt underbart såklart. Öppna förskolan har jag varit på då och då, men känner mig inte riktigt bekväm där. Guh, låter verkligen som värsta ensamvargen haha, är långt ifrån det.

Vilket flummigt inlägg detta blev, men det skulle vara kul o se om det finns några November mammor därute som man kan få kontakt med här. Ibland kan det vara skönt att spy galla över att ens barn spyr ner hela en själv till några som förstår hehe ;).  

• Svar på tråden Novembermammor 2012 Stockholm
  • lia27

Hej väntar oxå på mitt 2a i november. Bor i Nacka, dock äldre än dig nyss fyllda 31år.

• jagjag4

Heter Benita och är 27 år. Fick min lilla kille 3 november. :) Bor i innerstan och går på dagliga promenader, försöker variera mig :) Har träffst några mammor här på FL, de är supertrevliga, roligt sätt att få umgås vuxet med de små liven :)

• Jooannas

Oj vad längesen jag ens var här inne på familjeliv, så förlåt att jag inte har svarat här hehe.
    Kul att två nappade på att svara i denna tråd iallafall :).

Vad gör ni under mammaledigheten? Jag känner mig sjukt ensam faktiskt, gör nästan ingenting på dagarna och det är sååååååå tråkigt. Försöker hitta aktiviteter att göra med min dotter (som nu är 5 månader) men kommer aldrig till skott riktigt. 

• mfvs

Hej! Jag fick min dotter den 11 nov :) jag bor i farsta i stockholm och har också träffat några mammor härifrån och har även en mamma grupp. Om du inte har för dig nåt på dagarna får du gärna komma ut och träffa oss nån dag! Kram!

Svar på tråden Novembermammor 2012 Stockholm