• Anonym (tröttnat)

Dåligt sex -> ingen lust längre

Är gift med en man sen två år, är kvinna, båda i 40-årsåldern.
    Har under hela mitt liv aldrig haft några problem att komma flera ggr enbart av penetrerande sex, och alltid haft mkt lust överlag (ca 6-7 ggr/vecka även efter "nykär-fasen").
    Med nuvarande är det en helt annan historia. Han är för det första mindre än tidigare partners, jag känner knappt att han är inne och jag hinner inte hjälpa mig själv med fingrarna då han kommer på 2 min. Detta är inget som stör mig då han gärna gör annat för mig. Men trots 100% ansträngning och tålamod från hans sida, förklaringar och fingervisningar osv från min sida så blir det inte bra. Han har noll känsla för hur man tillfredsställer mig, trots att han alltid försöker 10000%. Ofta slutar det med att han råkar riva mig/skava mig och vi ger upp. 
    Under två år kan antalet bra ligg (bra, inte underbart/fantastiskt etc.) räknas på fingrarna på två händer. Jag har gått från ett par orgasmer om dagen till någon i veckan.
    Min lust har sakta dalat. Fram tills en månad sen var jag sugen på sex fortfarande, men så fort jag tänkt att "Ja, kanske skulle man ta initiativ." så inser jag att det inte kommer ge något och kroppen ger upp och jag tappar lusten. Nu har det gått över en månad sen sist jag öht tänkte på sex eller ville ha det. Jag har inte ens lust att ta på mig själv vilket annars alltid skett om jag inte haft sex istället den dagen.

Min man vill alltid väl, gör allt han kan för att få mig nöjd men det verkar omöjligt. Hur sjutton tar man sig ur något sånt här? Finns det andra som haft samma problem? 

• Svar på tråden Dåligt sex -> ingen lust längre
  • Anonym

Din man behöver gå en sexkurs.

• Anonym (tröttnat)

Är ju ungefär det jag försökt att hålla, och han har varit en mönsterelev när det kommer till att anstränga sig men det har ju inte blivit ngt bra resultat. Och nu när jag har så dåligt med lust blir det ju såklart ännu svårare.... 

• Anonym
    Anonym (tröttnat) skrev 2013-03-23 10:29:47 följande:
    Är ju ungefär det jag försökt att hålla, och han har varit en mönsterelev när det kommer till att anstränga sig men det har ju inte blivit ngt bra resultat. Och nu när jag har så dåligt med lust blir det ju såklart ännu svårare.... 
    Tänkte mer att han behöver gå till en sexpert.
  • Anonym (tröttnat)

Finns något sådant överhuvudtaget?
    Alla är ju så olika, hade det verkligen fungerat? 

• Anonym (tröttnat)

Ingen mer som har något att bidra med??

• Anonym

Att han bara håller ut i 2 min är lite respektlöst av honom, faktiskt. Sånt går ju att träna upp.

Annars verkar det inte som att du är tänd på honom. Är du säker på att det bara är tekniken som brister? Vad har du för känslor för honom - egentligen?

• Anonym (tröttnat)

Jo det går ju att träna upp, men det har inte blivit mycket av det då just det penetrerande sexet ger mig så lite. Vi har brukat haft det så att han försöker ta hand om mig och sen avslutar han i mig. Det är inget som stör mig öht.

Jag älskar honom och har inga tvivel på att han är mannen i mitt liv, och tänder på honom gör jag fortfarande.
    Det är sen när jag tänt till och tänkt tanken på sex som jag inser att det antagligen blir en besvikelse och då lägger sig det hela. Mitt humör tar stryk av att inte bli helt nöjd i sängen, bättre att låta bli än att behöva vara grinig resten av dagen. Det är först nu den senaste månaden som tankar på sex inte ens kommit till mig. Kanske eftersom sist vi hade sex (ca en månad sen) gick det riktigt uselt och han har därefter lämnat mig mer ifred och inte tagit initiativ. Då har jag inte heller påminnts om sex...

Jag har svårt att tro att det är ngt annat än tekniken, eller snarare känslan för vad han gör, som är problemet. Men hur kommer man tillrätta med det? 

• Anonym

Du kan inte använda en vibrator samtidigt som ni sexar? Då finns det ju iallafall en liten möjlighet att du njuter, och att han kan komplettera på nåt sätt som gör det lite skönare.

• Anonym (tröttnat)

Har div leksaker hemma (alla inhandlade av oss, aldrig ägt ngn innan), tyvärr blir det inte bättre om han har hjälp av dem. Det går fortare fö mig vid samlag om jag använder mina fingrar, så jag använder sällan leksakerna. De ger mig öht inte lika mkt som fingrarna så jag använder dem inte när jag är själv heller.

• Anonym (känner igen)

Känner igen mig litegrann även om jag inte är exakt i din situation. Varken jag eller min kille är så sugna på sex längre pga den osexiga kondomen som måste fram varje gång. För mig är det inte så stor skillnad rent fysiskt på att använda kondom men ogillar lite det där avbrottet som blir när kondomen ska sättas på. Min kille tycker det känns mindre,så han känner väl ungefär lika mycket som mig vid ett samlag eller tom något mer då min klitoris inte sitter i slidan liksom, så vet egentligen inte vad han klagar på då han får orgasm och så.

Men eftersom jag inte vill äta p-piller eller sätta in en spiral eller dylikt så är det enda alternativet för oss kondom. Men det är bara att acceptera att man inte har så stor lust längre, kan bero på att jag och min kille varit ihop ett tag också. Så det blir bara sex ca 2 gånger i månaden, man får inte direkt mersmak efter att ha haft sex, utan det måste gå några veckor så att man glömt bort hur oskönt sexet var för att kunna bli sugen igen.

Men ni får väl försöka arbeta på att göra sexet bättre då ts?   

• Anonym (tröttnat)

Det är ju just därför jag startat tråden. Jag har gjort allt jag rimligen kan komma på för att få det bättre. Det var därför jag frågade här om någon annan varit i samma situation och löst problemet, inte bara accepterat läget som ni verkar ha gjort...

• Anonym (tidigare bra..)

Hej!
    Det finns ju lite böcker i ämnet ("orgasms for two" är bra) men det varkar ju som om ni båda verkligen vill och verkligen försöker. Då borde det ju finnas möjlighet att det skall lösa sig.
    Har egentligen inget annat vettigt att tillägga.
    Jag hade själv inga problem med sexet med mina ex utan det fungerade jättebra. Träffade min nuvarande fru där det inte funkade så bra men tänkte att det löser sig med tiden, bara man pratar med varrandra, visar vad man vill, ger det tid etc. Men tji, idag är det ett jätteproblem (för mig i alla fall..)
    Men eftersom din man verkar intresserad av att få till det så borde det kunna lösa sig. Såg du "sex inspectors" när det gick på TV för några år sen?
    Det jag försöker säga är att det går nog att ta till hjälp utifrån.

Lycka till i alla fall!

• Anonym (tröttnat)

"Sex inspectors" kommer googlas och kollas, ska ta upp ämnet böcker med honom. Vet att han googlar och läser på forum etc men skrivna böcker har vi mig veterligen inte hemma.
    Du får gärna berätta mer, antar att du är man så kan vara nyttigt att höra från det perspektivet. 

• handyman44
    Anonym (tröttnat) skrev 2013-03-23 10:04:28 följande:
    Är gift med en man sen två år, är kvinna, båda i 40-årsåldern.
    Har under hela mitt liv aldrig haft några problem att komma flera ggr enbart av penetrerande sex, och alltid haft mkt lust överlag (ca 6-7 ggr/vecka även efter "nykär-fasen").
    Med nuvarande är det en helt annan historia. Han är för det första mindre än tidigare partners, jag känner knappt att han är inne och jag hinner inte hjälpa mig själv med fingrarna då han kommer på 2 min. Detta är inget som stör mig då han gärna gör annat för mig. Men trots 100% ansträngning och tålamod från hans sida, förklaringar och fingervisningar osv från min sida så blir det inte bra. Han har noll känsla för hur man tillfredsställer mig, trots att han alltid försöker 10000%. Ofta slutar det med att han råkar riva mig/skava mig och vi ger upp. 
    Under två år kan antalet bra ligg (bra, inte underbart/fantastiskt etc.) räknas på fingrarna på två händer. Jag har gått från ett par orgasmer om dagen till någon i veckan.
    Min lust har sakta dalat. Fram tills en månad sen var jag sugen på sex fortfarande, men så fort jag tänkt att "Ja, kanske skulle man ta initiativ." så inser jag att det inte kommer ge något och kroppen ger upp och jag tappar lusten. Nu har det gått över en månad sen sist jag öht tänkte på sex eller ville ha det. Jag har inte ens lust att ta på mig själv vilket annars alltid skett om jag inte haft sex istället den dagen.

Min man vill alltid väl, gör allt han kan för att få mig nöjd men det verkar omöjligt. Hur sjutton tar man sig ur något sånt här? Finns det andra som haft sam
    smsa mig 0725329958 bor i dalarna ställer upp på alltma problem? 
Svar på tråden Dåligt sex -> ingen lust längre