• Anonym (Ensam?)

Ingen kommunikation - inget sex?

Vill bolla tanken med er andra som känner att kommunikation i ett förhållande är viktigt och höra om det också påverkar er sexlust.

Vi har haft väldigt slitigt pga en del dåliga beslut sista 1,5 åren. Vissa perioder har givetvis varit bra också men vi har svårt att kommunicera med varandra. Rent generellt kan jag väl säga att min man är en typisk, praktisk "inget löser sig av att vi pratar om det" - typ och jag är tvärtom; "Vi pratar tills vi kommit fram till en lösning eller kompromiss".

Jag pressar inte längre fram samtal utan väntar på att han ska ta initiativ och då kan det gå veckor, under vilka jag känner att "visst, livet funkar" men särskilt superduperlycklig i mitt förhållande känner jag mig inte! Och nu har det börjat påverka min sexlust för honom tyvärr.. Vi har alltid haft en rejäl kemi mellan oss och verkligen tända på varandra under alla år (5) men nu som sagt börjar min lust dala rejält och snabbt neråt!

Jag undrar om det är någon annan kvinna eller man som känner igen sig och har några tips att ge på hur man skall lösa detta eller hur jag skall närma mig honom på bästa sätt så vi båda "får som vi vill"?
    "Prata", kanske ni säger. Svårt bara eftersom vi har väldigt lite tid och han har väldigt svårt för det, så känns som olösligtRynkar på näsan 

• Svar på tråden Ingen kommunikation - inget sex?
  • Anonym (confused)

Skrev nyss en tråd med EXAKT samma problem och samma historia..Jag är själv helt rådvill för min sambo blir bara arg o känner sig trängd när man väl vill prata. Känns som att det liksom inte går längre. Men älskar ni varandra så löser det nog sig, ett tips är att du liksom gör nåt annat än vad du brukar :) Skriv ett brev med dina känslor..män har ofta lättare att förstå då annnars hör dom bara tjat ;) skriv precis vad du känner och att du inte vill förlora honom osv..lycka till! O skriv gärna om det går bra :)

• Anonym (Ensam?)
    Anonym (confused) skrev 2013-03-23 12:04:31 följande:
    Skrev nyss en tråd med EXAKT samma problem och samma historia..Jag är själv helt rådvill för min sambo blir bara arg o känner sig trängd när man väl vill prata. Känns som att det liksom inte går längre. Men älskar ni varandra så löser det nog sig, ett tips är att du liksom gör nåt annat än vad du brukar :) Skriv ett brev med dina känslor..män har ofta lättare att förstå då annnars hör dom bara tjat ;) skriv precis vad du känner och att du inte vill förlora honom osv..lycka till! O skriv gärna om det går bra :)

Tack för ditt svar och tråkigt att höra att du är i samma sits.. Känns tyvärr dock som det gått för långt och jag har kompromissat i andra saker, som jag egentligen inte vill kompromissa inom, för att få det att fungera. Och känner att ska jag "fjäska" när det gäller det här med?? Vet inte om jag kan leva såhär..

Jag sa idag att jag kommer och flytta från honom. Han sa bara "tack Gud för det, bara du gör det utan bråk..."

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...
Svar på tråden Ingen kommunikation - inget sex?