• flodda

När såg ni resultat av mjölkfri ersättning??

Vi har med samråd av BVC bestämt oss för att testa mjölkfritt i 1 vecka då vi misstänker att dottern på 7 veckor kan vara mjölkprotein allergiker. hon kurar ihop sig och är spänd i magen och skriker halsen av sig. jag är nu på dag 3 och jag anser att det bara blir värre första dagen tyckte vi att det blev bättre men på kvällen körde det igång igen. och enligt BVC kan man märka skillnad på en gång. men eftersom vi inte märker skillnad alls så börjar jag ju tvivla på om det är mjölkallergi. jag både ammar och ger ersättning och har uteslutit alla mjölkprodukter och det med vassle.
    nu till min fråga, ni som gett mjölkfri ersättning hur fort märkte ni förbättring?? 

• Svar på tråden När såg ni resultat av mjölkfri ersättning??
  • skaviblifyra

hej det kan ta tid. men frågan är har du uteslutit alla råvaror med mjölkprotein finns ju i allt ex buljong

• Shaima

hej 
    min son är 6 veckor han lika som du brättade jag är nästan två veckor som mjölk fri men han förtfaranda har ont i magen och spännar sig hade tid hos BVC förra vecka sagt de till mig kanske han blir så upp till 3 manader 

• flodda
    skaviblifyra skrev 2013-03-23 13:04:57 följande:
    hej det kan ta tid. men frågan är har du uteslutit alla råvaror med mjölkprotein finns ju i allt ex buljong
    jag har läst på tex köttbuljongs innehållsförteckning och det står inget om mjölkprotein eller vasslepulver eller liknandeFörvånad vad står det som då?

varför ska det behöva ta sån tid Rynkar på näsan jag tycker det är jätte jobbigt att inte få äta ditten o datten Rynkar på näsan och jag vill ju inte avsluta amningen och så visar det sig att det inte är mjölk.
  • skaviblifyra

hej igen. kolla mjölkfri.se sen vad har du bytt ut mjölkprodukter mot?mjölkallergska barn utvecklar ofta allergi mot soja så undvik sojaprodukter. på Ica finns jättebra små allergiker där det står vad som innehåller saker. det är jobbigt att byta ut saker och det är svårt att få i sig all energi. jag gick ned massa kilo på mjölkfri kost när jag amma. min son visade sig va äggallergisk med. det tar tid innan det visar sig när man slutar men det visade symtom snabbt när jg provade börja med mjölk igen. lycka till

• tundra

2 v innan det försvinner ut bröstmjölken.
    2 v innan det försvinner ur bebisen.

Därför brukar man säga att det tar allt från 2-4 v.

I början kan skrikandet och magproblem blir värre - speciellt om allergi reaktionen innan varit diarré och tarmarna måste sakta in och återhämta sig.

• shine

Tundra har rätt. Det kan ta upp till 4 veckor. Vad har ni fått för ersättning?

Det är jobbigt i början vad det gäller mat, men det är helt klart värt det. Har gjort samma resa och är mjölkfri sedan 1,5 år.

Jag sitter med mobilen nu, men jag kan återkomma med lite tips när jag är på datorn om någon dag. Kämpa på. Styrkekram!

Svar på tråden När såg ni resultat av mjölkfri ersättning??