• Anonym (Skräpet)

Rädd att vara "fel" som hans ex. Fler?

Jag är en bonusmamma som funnits med i mina bonusars liv i ca 5 nästan 6 år och sedan jag och min numera man träffades har han berättat om den vidriga mamman till hans barn. Och ja, hon är i te en trevlig mystjej vilket jag inte tänker gå in på. Men grejen är hur jag märker att detta formar MEJ! Jag är ju livrädd att bli som hon, från första början har jag ansträngt mej för att vara motsattsen, jah har genuint engagerat mej, alltid ställt upp och tagit barnen även när han åkt bort i 2 veckor. Ställt till storslagna kalas, sett till att minimera att de ska lämnas bort, ja, tvärsom vad hon stod för. Detta har jag gillat och det är min negen personlighet, men nu när jag blivit mamma själv så inser jag att hans skitsnack om henne påverkar mej. Hon envisades med att undermata deras bebis så han var kortväxt och mager vilket var oerhört frustrerande för min make, när det visade sig att mina tuttar producerade vansinnigt mycket mjölk blev maken så glad att har grät en skvätt och talar fortfarande stolt om för omgivningen om detta. Hans ex ville ha egentid och lämnade tidigt bort spädbarnen till nära, men detta är mitt problem för jag känner att jag inte vågar få egentid! Jag vill inte bli som hon, jag är så trött, sover med bebisen och är ensam ofta med en man som jobbar mycket kväll, jag skulle egentligen vilja få sova en natt. Är det någon mer som är livrädd att bli en dålig mamma som bonusarnas mamma?

• Svar på tråden Rädd att vara "fel" som hans ex. Fler?
  • Ess
    Anonym skrev 2013-03-24 17:03:49 följande:

Tror ni inte att barn hör och förstår???

TS skriver om att hennes man började gråta över att hon hade mer mjölk än exet, och att han sedan berättade detta för alla. Tror du inte att barnet förstår?

Barnen fattar nog vinken när dom blir satta i kläm hela tiden pga utpressning mot den andre föräldern.

Vad vi diskuterde vuxna emellan när hans barn inte var där, var inget dom hörde. 
  • Ess
    Anonym skrev 2013-03-24 17:20:50 följande:

Du vet inte hur din man hade det med sitt ex. Varför ska du gå runt och snacka om deras förhållande?
    Men du! Hör och häpna, man har kanske själv råkat både höra och se eländet. Tom fått en släng utav sleven.........
  • Anonym
    Ess skrev 2013-03-24 18:16:03 följande:
    Att svartmåla sig klarade hon bra på egen hand, det behövs inte jag till.

Snacka om osäker, som tom måste skriva ut att hon är ihop med första kärleken och lever i sin egen lilla fantasi värld i sin gulliga kärnfamilj.
    Lycka till och hoppas du slipper råka ut för vad många här i trådarna gjort, OM nu paradiset skulle rämna en dag. 

Det finns många som lever i lyckliga kärnfamiljer och har ett bra och fint liv. Det behöver inte betyda att man lever i en "fantasivärld". Jag lever ett mycket lyckligt  och problemfritt liv i en kärnfamilj. Romantiken och glädjen finns med varje dag och vi skulle aldrig ha tanken att snacka skit om våra ex.
  • Ess
    Anonym skrev 2013-03-24 20:06:01 följande:

Det finns många som lever i lyckliga kärnfamiljer och har ett bra och fint liv. Det behöver inte betyda att man lever i en "fantasivärld". Jag lever ett mycket lyckligt  och problemfritt liv i en kärnfamilj. Romantiken och glädjen finns med varje dag och vi skulle aldrig ha tanken att snacka skit om våra ex.
    Kan ju kanske, ev, tom troligen bero på att ni inte behöver ha någon kontakt med exen. 
    Ingen kontakt= inga bråk= inga konflikter= lugn och ro= inget behov att att avreagera sig.

Numera lever jag också i en sk kärnfamilj, då hans barn är vuxna och inte involverade i vårt liv. Exet bröts kontakten med på yngsta barnets 18 års dag= Lugnt och skönt! 
  • Anonym (Skräpet)

Min man ångrar inte sina barn, bara valet av mamma. Jag är inget dumt våp och jag fattar inte varför det görs angrepp mot mej, jag vet att hans ex har svårt med empati vad gäller honom och även hur man stödjer barnen, men hon är inte så som han säger och jag har flera g ifrågasatt honom. Jag är inte ansvarig för att han och exet har ett dåligt förhållande, hon är inte heller mindre skyldig än honom i pajkastning. Det jag känner är att det påverkar mej och jag tror inte att min man vill manipulera mej, bara att deras kamper fortgår över tiden och då blir han arg och jag är den han vänder sig till för att prata av sig. Precis som hans ex har vänner och pojkvänner. En man har lika rätt att prata av sig å snacka skit som en kvinna! Men jag ska stå på mej mer i min självkänsla! Jag har även pratat med min man om detta och hans svar var att jag självklart ska få sova ut och även få egentid, att jag aldrig någonsin kommer i närheten av hans ex och att vi är helt helt olika på alla sätt. Så nu känner jag mej mest fjantig.

• Anonym (Skräpet)

Amningsgrejen var att hon ville helamma men inte hade tillräckligt med mat och vägrade sätta in ersättningsmåltider, inte att hon ville amma delvis, det stödde han 100%.

• Anonym
    Anonym (Skräpet) skrev 2013-03-24 21:18:42 följande:
    Min man ångrar inte sina barn, bara valet av mamma. Jag är inget dumt våp och jag fattar inte varför det görs angrepp mot mej, jag vet att hans ex har svårt med empati vad gäller honom och även hur man stödjer barnen, men hon är inte så som han säger och jag har flera g ifrågasatt honom. Jag är inte ansvarig för att han och exet har ett dåligt förhållande, hon är inte heller mindre skyldig än honom i pajkastning. Det jag känner är att det påverkar mej och jag tror inte att min man vill manipulera mej, bara att deras kamper fortgår över tiden och då blir han arg och jag är den han vänder sig till för att prata av sig. Precis som hans ex har vänner och pojkvänner. En man har lika rätt att prata av sig å snacka skit som en kvinna! Men jag ska stå på mej mer i min självkänsla! Jag har även pratat med min man om detta och hans svar var att jag självklart ska få sova ut och även få egentid, att jag aldrig någonsin kommer i närheten av hans ex och att vi är helt helt olika på alla sätt. Så nu känner jag mej mest fjantig.
    Det är väl självklart att han ångrar dem om hon är mamma till dem?
  • Ess
    Anonym skrev 2013-03-24 21:26:22 följande:
    Okej då säger vi väl det. Hatar man/tycker illa om sitt ex så känner man precis likadant för barnen. Självklart är det ju så. Klart slut!
  • Anonym (Skräpet)
    Anonym skrev 2013-03-24 21:26:22 följande:

Nej, bara valet av mamma till öödem, han ser skillnaden och se hur de påverkas och får problem där, det är lite av en sorg för honom. Han önskar sina äldre barn samma som vårat gemensamma fått från början.
  • Anonym
    Anonym (Skräpet) skrev 2013-03-25 14:09:52 följande:

Nej, bara valet av mamma till öödem, han ser skillnaden och se hur de påverkas och får problem där, det är lite av en sorg för honom. Han önskar sina äldre barn samma som vårat gemensamma fått från början.

Tänk på att han kanske säger samma sak till sin nästa kvinna om dina/era barn om ett par år...
  • Anonym (bibo)

Ts vad skönt att du pratade med honom och att ni löst det. Självklart påverkar bråken er. Vi har nyligen pratat ut med varandra och bestämt att vi ska sluta låta henne påverka OSS två. Vi behöver inte bråka och ha det jobbigt med småsaker. Känns otroligt skönt när båda har fått prata ut och förklara hur vi känner och mår. Trodde vi behövde parterapi snart men vi fixade det själva. Stor tyngd som lyfts från mina axlar. Vi låter henne inte påverka oss mer. Vi accepterar att hon är som hon är och gör det bästa av det. Barnen blir äldre och har redan börjat förstå att vissa saker har mamma gjort väldigt fel. Andra bra så klart.

• Ess
    Anonym skrev 2013-03-25 14:17:19 följande:

Tänk på att han kanske säger samma sak till sin nästa kvinna om dina/era barn om ett par år...
    Jag hoppas verkligen att jag inte kommer att agera lika lågt och elakt, som hon.
    Gör jag det så förtjänar jag verkligen att han säger så, eftersom det då kommer att va sant vart enda dugg. 
  • Anonym
    Ess skrev 2013-03-25 15:16:36 följande:
    Jag hoppas verkligen att jag inte kommer att agera lika lågt och elakt, som hon.
    Gör jag det så förtjänar jag verkligen att han säger så, eftersom det då kommer att va sant vart enda dugg. 

Hos er så verkar den ända åsikten som räknas vara din mans.. om han upplever en sak på ett sätt så är det den enda rätta upplevelsen?

Tänk om du blir en exfru i raden av många.. någon han snackar skit om. Tänk om han nästa fru pratar om ert sexliv och din mjölkproduktion och annat personligt med sina vänninnor..

• Anonym

Slå inte knut på dig själv bara så du stupar på vägen. Man kan inte vara den som ordnar och fixar med allt. Du kan ju inte leva endast för att jämföra dig med henne och försöka ge din man en bättre fru än hon var. Du är den du är och hon är den hon är.

• Ess
    Anonym skrev 2013-03-25 15:20:38 följande:

Hos er så verkar den ända åsikten som räknas vara din mans.. om han upplever en sak på ett sätt så är det den enda rätta upplevelsen?

Tänk om du blir en exfru i raden av många.. någon han snackar skit om. Tänk om han nästa fru pratar om ert sexliv och din mjölkproduktion och annat personligt med sina vänninnor..

Vi har samma uppfattning om henne, JA!
    Jag har träffat/råkat ut för henne, JA!
    Även barnen har berättat en del som styrker att min man inte ljugit, JA!

Helt ärligt så skiter jag i vilket, det lär knappast komma fram till mig vad han eller hon sagt. 
  • Anonym (Skräpet)
    Anonym (bibo) skrev 2013-03-25 15:05:54 följande:
    Ts vad skönt att du pratade med honom och att ni löst det. Självklart påverkar bråken er. Vi har nyligen pratat ut med varandra och bestämt att vi ska sluta låta henne påverka OSS två. Vi behöver inte bråka och ha det jobbigt med småsaker. Känns otroligt skönt när båda har fått prata ut och förklara hur vi känner och mår. Trodde vi behövde parterapi snart men vi fixade det själva. Stor tyngd som lyfts från mina axlar. Vi låter henne inte påverka oss mer. Vi accepterar att hon är som hon är och gör det bästa av det. Barnen blir äldre och har redan börjat förstå att vissa saker har mamma gjort väldigt fel. Andra bra så klart.

Låter jättebra , vad skönt för er.
  • Anonym (Skräpet)

Min man har många ex och han pratar inte skit om mågon annan, tvärtom så är han en ganska positiv person. Men om jag skulle btee mej som henne mot mina barn och mot deras pappa med familj så förtjänar jag drt fullt ut. Man kan inte bara kasta skit men sedan förvänta diglojalitet och hon är snar på att hänga ut honom.
Svar på tråden Rädd att vara "fel" som hans ex. Fler?