åka buss med 3 månaders bebis
Hur gör ni när ni åker buss med bebis? Känns så osäkert att låta honom ligga i vagnen eller ha honom i famnen. Kan inte heller ha med hans babyskydd om man ska gå på stan tex.
Hur gör ni när ni åker buss med bebis? Känns så osäkert att låta honom ligga i vagnen eller ha honom i famnen. Kan inte heller ha med hans babyskydd om man ska gå på stan tex.
i vagnen så klart. Helt klart säkrast där! I famnen kan barnet kastas ät alla hålla och kanter om något skulle hända.
Jag har låtit mina barn ligga kvar i vagnen och satt fast den med spännbandet som finns på en del bussar. Höll även i vagnen under bussfärden. När de har varit äldre så har de suttit fast i selen i vagnen på liknande sätt.
Jag åker ofta buss med bebisen i vagnen. Mycket smidigt. Bara rulla på och av. Tanken att ha babyskydd har aldrig slagit mig. Buss känns p g a storleken säkrare än bil vid t ex krock.
Jag hade alltid bebisen i bärsjalen när jag åkte kollektivt, det kändes mycket säkrare och bättre än att bebisen låg i en vagn.
Kastas bebis inte runt vid krock om det ligger i vagnen?
I vagnen såklart.
Jag har haft babyskyddet med på bussen när vi åkt längre sträckor och sen har jag satt babyskyddet i liggvagnen. Våran vagn var ganska rymlig men testa och se om det får plats.
Åkte buss första gången när dottern var 3 veckor. Tyckte då det var säkrast att ha henne i bärselen men nu när hon är för stor för selen så sitter hon i knät på mig eller om hon sover så får hon ligga i vagnen. Tyvärr så har vi inga vidare busschafförer här nere så åker helst inte buss om jag nu inte måste. :)