Pappan respekterar ej mitt obehag för biomamman.
Har en fyraårig dotter i hop med en man som har en 8-årig son sedan tidigare. Bio-mamman har varit respektlös ända sedan början och tagit väldigt stor plats. Nu hände något väldigt lustigt i helgen. Skulle gå över till pappan som hade våran dotter och sin son. (Vi är särbos och har varit tillsammans i 5 år) Gick över en kortis innan jag skylle iväg på bio med mina stora barn. Gick mest över för att träffa hans son som jag inte träffat på länge, och för att gå över till farmor alltså pappans mamma för att överlämna en födelsedags present i efterskott. Precis när vi går ner till farmor ringer min dotters pappa till biomamman och säger att vi går dit, då hon strax skulle hämta sonen. Jag hade ca en timme på mig att vara där innan jag skulle iväg på bion. Ca 20 min efter vi kom kommer bio-mamman. Hon kliver in hos farmor och säger att hon ska ge sonen mat. Då undrar farmor om hon inte ska ge honom maten hemma eftersom hon kom dit för att hämta honom. Nä säger bio-mamman "jag ger honom den nu. Jag har sockerkaka med mig också säger hon... Sedan börjar hon koka ris. Då förstod jag att detta kommer ta tid. Blir väldigt obekväm och illa till mods, får hjärtklappning. Stressade dit för att umgås med hans son, farmor och våran dotter!!! Pappan vet vad jag känner för henne efter allt hon gjort. Viftar till honom att vi ska gå. Viskar till honom att jag inte vill umgås med henne och att vi kan gå hem till honom tills jag måste iväg. Han säger att våran dotter vill vara kvar och leka med storebror. Då säger jag: gör det som känns mest naturligt för dig, om det känns bättre att vara kvar där med henne, så var det, men jag går. Han sa att bio-mamman skulle hälsa på hos farmor. Hur kunde han veta det. Isf, vrf sa han inte det innan? Ber honom komma ut i porten för att prata. Frågar hur han kan välja att stanna kvar där med våran dotter. Jag vill umgås med henne innan jag går. Förklarar att jag mår dåligt i hennes närvaro. Tycker du vi ska gå frågar han. Tydligen vill du vara kvar eftersom jag fått tjata på dig. Så stanna kvar du. Glömde tyvärr att säga adjö till farmorn och hans son samt min dotter då jag blev uporörd över hans agerande. Fick känslan av att det är väl så här dom brukar umgås? Dagen efter när han lämnar våran dotter förklarar jag hur dåligt jag mår i hennes närvaro att jag får hjärtklappning och blir skakig. Då säger han att det är sjukt. Tycker att jag ska glönma och förlåta. Förlåta vad? Hon har aldrig bett om ursäkt. Känner ändå obehag i hennes närvaro. Är det inte märkligt att han väljer att vara kvar hos farmor med sitt ex när dessutom våran dotter är kvar? Hur hade ni reagerat i denna situation?