Hur mycket har du lyckats med i livet?
I dages samhälle ska man gå i mål med väldigt mycket. Jag tänkte nämna fyra stora dimensioner av livet så får ni svara på hur många av dem som ni gått i mål med.
Jobb/karriär: Du jobbar med något du tycker om och trivs med det. Visst kan man bli trött när det är måndag men överlag så trivs du bra och du får framförallt jobba med något du tänkt dig helt eller delvis.
Kärleken: Kan vara kärlek till din partner men också kärleken till dina barn om du har några. En del människor önskar sig ju bara barn och ingen partner och då får man lov att säga att man också har lyckats med kärleken. Är du singel och har bara föräldrar/släktingar eller syskon som glädjer ditt liv så kan du också bocka av denna punkt.
Hälsan: Du är nöjd med din kropp. Den här punkten handlar om ifall du själv är nöjd och inte vad andra i din umgängeskrets tycker. Har du t.ex. medicinsk sätt ett för högt BMI men ändå känner dig nöjd så anta att du då gått i mål med denna punkt också.
Utseendet: Denna punkt säger sig själv. Är du nöjd med hur du ser ut eller är det något som du retar dig så mycket på att det plågar dig varje dag (stor näsa, hängig hud, hundögon, etc.). Jag vill också här poängtera att det är vad du själv tycker. För anser man själv att man ser bra ut och inte bryr sig om vad andra tycker så har man gått imål även här enligt mig.
Det här var fyra av de ståra dimensionerna i livet jag kunde komma på och det finns givetvis fler. Eftersom alternativen skulle bli strax över 20 stycken så vore det kul om ni skrev i kommentarerna vilka dimensioner ni lyckats med efter ni röstat.