• drymartini

Sexmonster

Hej Familjeliv!
    Jag har länge varit en s.k. "forumlurker"  men bestämde mig idag att ta tag i saken och bli medlem.

Nu är det såhär att jag och min flickvän varit tillsammans i 1½ år. Vi är båda i 20årsåldern.  Jag älskar henne otroligt mycket och hon betyder allt för mig.

Dock finner jag ett problem, Min flickvän vill nästan aldrig ha sex med mig längre. I början av förhållandet hade vi sex ungefär varje natt vi "sov över" hos varandra. Hon var oskuld när vi blev tillsammans. Nu för tiden kanske vi har sex var 3 vecka i bästa fall. Är jag för kräsen?

Jag vill inte verka egoistisk men det enda jag tänker på är sex. Hon vill verkligen inte suga heller, och är väldigt motvillig när jag vill ge henne oralsex. Detta är såklart något jag respekterar till hundra procent. Jag försöker verkligen inte heller pressa henne till att göra något hon inte vill. Ibland säger hon till mig att hon inte duger eftersom att hon inte vill ha sex.

Jag är i 20 årsåldern och såklart vill jag ha sex så ofta som möjligt, hade säkert  kunnat ha det 2-3 gånger per dag! Är jag för kåt? Kan det vara en idé att kanske köpa en sexleksak eller något? Typ en dildo till henne? 

Jag har försökt med olika taktiker osv. men inte mycket verkar fungera. 
    Några tips till en kåt 20 åring? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-25 21:33
    Kan lägga till att vi har ett jättefint förhållande f.ö. vi har kul och skrattar tillsammans, och njuter av varandras sällskap

• Svar på tråden Sexmonster
  • Anonym (Knulla)

Knulla är bra, så prata med din flickvän och säg vad sex betyder för dig

• Anonym (Jadu)

Tja Martinin,

Jag var som du i 20-års åldern, dvs kåt jämt. Dessvärre har det inte blivit mindre med tiden och jag är nu 28, haha. Det är förstås inget fel på dig eller så. När jag träffade min tjej hade vi sex flera gånger om dagen, varje dag. Nu har vi det ungefär lika ofta som ni.

Visst är det jobbigt. Du får helt enkelt försöka prata med henne om det, och försöka vara förstående och inte vara anklagande för då ställer hon sig i försvar. Men kommunikation är verkligen jätte viktigt, och det är viktigt att börja med det tidigt och inte dröja för länge.

Oralsexet är det inte så mycket att göra åt. Hon kanske ger det några försök när hon inte känner sig pressad, så var det här iaf. Och sen blev det en del av vårt sexliv.

Så det tycker jag du ska göra. Prata med henne. Berätta hur viktigt det är för dig, precis som vissa saker kanske är viktiga för henne. Visa att det inte är bråttom eller så, men att något måste ske. Annars kommer det fortsätta såhär och kanske bli ännu mer sällan.

• jomen64

orkar inte linda in det, så:
    avsluta förhållandet!
    funkar det inte nu så gör det det inte sen. Är du pilsk så är du. Lever du i förhållande så behöver du knulla för att må bra. Sexdriften är hur djupt rotad som helst och även om du med förnuftet försöker hålla tillbaka och få förhållandet att fungera på alla sätt så kommer din pilskhet att segra. Du kommer att bli en olycklig man när du inte får knulla. Tro mig, jag vet!
    Det gör ont att avsluta, men bättre att göra det nu med en gång än senare när det är barn med i bilden. eller leva minst 60 år till som frustrerad.

Avsluta och hitta likasinnad.

PS//tycker inte du är onormal eller så, du har helt enkelt bara högre sexdrift än din partner, och det kommer inte att funka!//

• orpon

Helt seriöst... ni är 20 år. Jag är 37 nu. I min ungdom accepterade jag mycket från flickvänner, även ett segt/sporadiskt sexliv, bara för att jag hade taskigt självförtroende... Nu gör jag det inte längre. Det finns andra kvinnor! 

Och är hon 20 år och har sånt dåligt intresse av sex, så skulle stora varningsklockan ringa hos mig...  

• Anonym (Jadu)

Tyvärr ligger det mycket i vad föregående talare säger. Jag var som du men gjorde inte slut, och är idag djupt olycklig och går nu i tankarna på att lämna, efter 4 år tillsammans. Kan inte tänka mig hur det skulle vara om vi varit tillsammans i 30 år.

• Anonym

Men vafan vad folk var negativa här. Istället för att bryta kan han ju prata med tjejen om det och försöka reda ut det. Drymartini verkar mer intresserad av tips för att förbättra sexet än att göra slut.

Till ts: prata med henne! Du verkar fundersam på att köpa en sexleksak åt henne, kolla om hon skulle vara intresserad. Om du bara köper en kan det hända att hon blir chockad (glad eller ledsen). De kanske finns något som hon tycker är jobbigt med sex och därför inte vill ha det så ofta längre? Det är superviktigt att prata med varandra. Nyckeln till att bra förhållande: KOMMUNIKATION!

• orpon
    Anonym skrev 2013-03-26 17:43:30 följande:
    Men vafan vad folk var negativa här. Istället för att bryta kan han ju prata med tjejen om det och försöka reda ut det. Drymartini verkar mer intresserad av tips för att förbättra sexet än att göra slut.

Till ts: prata med henne! Du verkar fundersam på att köpa en sexleksak åt henne, kolla om hon skulle vara intresserad. Om du bara köper en kan det hända att hon blir chockad (glad eller ledsen). De kanske finns något som hon tycker är jobbigt med sex och därför inte vill ha det så ofta längre? Det är superviktigt att prata med varandra. Nyckeln till att bra förhållande: KOMMUNIKATION!
    Alltså, jag håller med dig om kommunikationen, den är det viktigaste av allt i ett förhållande... MEN, vissa tjejer är helt enkelt inte så intresserade av sex, och kommer inte att bli det. Det är inte fel på dem, det är inget man kan laga så att säga. De är bara inte så intresserade, och sex är inte så viktigt... Att ställa krav kommer inte att funka, och det vore taskigt..

Det man kan göra är att säga: "älskling, jag har ett sexbehov som verkar vara större än ditt. Finns det nåt vi kan göra för att du våga släppa loss/ta för dig/njuta mer?" 

Har hon nåt bra svar där, så kör, testa er fram... Säger hon: "jag vet inte, och har inte lust att ta reda på det" eller"du tänker bara på sex" så skulle jag dra mig ur, omedelbart!!! Och det är bitter erfarenhet som säger så...

Jag är inte bitter nu alls, för jag har en underbar kvinna som göra ALLT i sängen, och njuter till 100 procent, och som vill ha sex oftare än mig t.o.m... Så jag är inte en bitter liten männsiak, jag bara delar med mig av lite erfarenhet till en ung kille som vill njuta av livet! 
  • Anonym
    orpon skrev 2013-03-26 17:55:33 följande:
    Alltså, jag håller med dig om kommunikationen, den är det viktigaste av allt i ett förhållande... MEN, vissa tjejer är helt enkelt inte så intresserade av sex, och kommer inte att bli det. Det är inte fel på dem, det är inget man kan laga så att säga. De är bara inte så intresserade, och sex är inte så viktigt... Att ställa krav kommer inte att funka, och det vore taskigt..

Det man kan göra är att säga: "älskling, jag har ett sexbehov som verkar vara större än ditt. Finns det nåt vi kan göra för att du våga släppa loss/ta för dig/njuta mer?" 

Har hon nåt bra svar där, så kör, testa er fram... Säger hon: "jag vet inte, och har inte lust att ta reda på det" eller"du tänker bara på sex" så skulle jag dra mig ur, omedelbart!!! Och det är bitter erfarenhet som säger så...

Jag är inte bitter nu alls, för jag har en underbar kvinna som göra ALLT i sängen, och njuter till 100 procent, och som vill ha sex oftare än mig t.o.m... Så jag är inte en bitter liten männsiak, jag bara delar med mig av lite erfarenhet till en ung kille som vill njuta av livet! 
    Att ställa krav är inte bra, nej, men jag sa inget om det heller.
    Tycker det andra du skrev var bra, om hon inte gillar att ha sex så mycket så kan man hitta en lösning för att göra det bättre henne (vilket antagligen gör det bättre för ts med).
    Tycker du kunde ha skrivit så istället för (kortfattat) "gör slut".
  • orpon
    Anonym skrev 2013-03-26 18:09:37 följande:
    Tycker det andra du skrev var bra, om hon inte gillar att ha sex så mycket så kan man hitta en lösning för att göra det bättre henne (vilket antagligen gör det bättre för ts med).
    För all del, jag köper det Glad
  • Anonym (Jadu)
    Anonym skrev 2013-03-26 18:09:37 följande:
    Men ibland är det faktiskt så att den andra personen inte vill prata om det, och då går det inte att "få det bättre för henne".
  • Anonym
    Anonym (Jadu) skrev 2013-03-26 20:19:47 följande:
    Men ibland är det faktiskt så att den andra personen inte vill prata om det, och då går det inte att "få det bättre för henne".
    Har han skrivit att tjejen inte vill prata om det? Klart att de inte alltid går om hon inte vill, men ts har inte beskrivit det så. :p
  • Anonym (Jadu)
    Anonym skrev 2013-03-26 20:23:16 följande:
    Har han skrivit att tjejen inte vill prata om det? Klart att de inte alltid går om hon inte vill, men ts har inte beskrivit det så. :p
    Nej det har du rätt i. Jag antog att kommunikation är något man testar långt innan man frågar folk på nätet om hjälp. Sorry! Glad
  • Anonym
    Anonym (Jadu) skrev 2013-03-26 20:25:29 följande:
    Nej det har du rätt i. Jag antog att kommunikation är något man testar långt innan man frågar folk på nätet om hjälp. Sorry! Glad
    Kanske ska fråga ts innan man antar saker och ting? Vad vet jag? Själv tycker jag man ska utgå från det som sägs av ts. :)
Svar på tråden Sexmonster