Hur nattar ni bebisar som inte har napp eller ammar??? HJÄLP!
Jag behöver snabb hjälp. Har en tös som är fyra månader gammal. Hon har sedan födseln vägrat napp, vilket har både fördelar och nackdelar. Det har gått väldigt bra att söva henne med amning fram till nu då hon är alldeles för intresserad av omvärlden för att komma till ro, eller så måste jag ha vääääldigt mycket mjölk så hon hinner bli ordentligt trött när hon äter. Med sonen kunde vi stoppa in nappen och vagga honom så sög han sig trött helt enkelt. Nu ligger jag och dottern vakna halva nätterna och kommer inte alls på någon teknik som fungerar för att hon ska somna om när hon väl vaknat för mat. Nu ligger hon och suger slut på maten (samtidigt som hon vill kika runt) sen blir hon arg när bröstet är tomt och vaknar till ordentligt.
På dagen är hon lätt att söva konstigt nog, med mitt finger i munnen en stund, sen somnar hon. Men på kvällar och nätter är det hopplöst! Kan en 4-månaders sova för mycket på dagen så att de blir pigga på natten, eller är de fortfarande för små för att styras av mig som förälder när det gäller sömn?
Kommer inte alls ihåg hur det var förra gången, man glömmer lätt :)
vad har ni för tips???