• Tezza

Prematurbarn i uppsala

Undrar om de finns nån med prematurbarn som bor i uppsala? Givetvis på andra ställen i Sverige också.

Min son är född i v 32, idag är han 6 månader och mår bra. Han har haft problem att öka i vikt men vi kämpar på

Skulle med denna tråd vilja byta erfarenheter och undringar....

• Svar på tråden Prematurbarn i uppsala
  • George 1

Va noga med vilka läkare som du har kontakt med, tänker på det som hände på Astrid Lindgrens sjukhus.
    Lägg ihop 1 plus 1. 

• Jag är jag Vem är du

Vi bor i Enköping men det är ju inte sååå långt från Uppsala.....Glad

Vår son är född v 32+6 oktober -00, så han fyller 13 år i höst. När han föddes vägde han 2196 g och var 45,5 cm lång - nu väger han 35 kg och är 148 cm lång.
    Han mår bra........bortsett från astma & allergi men det är ju ärftligt och finns i både min & makens släkt (t.e.x jag har astma & allergi). Han har även ADHD & Tourette........till att börja med trodde BUP att det beror på att han är prematur men efteråt fick vi veta att vi har i släkten.           

• prematurpappan

Hej! Prematurföreningen i Stockholm innefattar även Uppsala. Om ni vill ha en träff/picknick/fika hör av er till oss så hjälper vi er med det. Vi kan bidra lite och skicka ut mail till de vi vet bor i närheten! Det kan ju vara toppen att bara ses några prematurföräldrar på ett fik i stan och prata. Som en liten föräldragrupp?

Svar på tråden Prematurbarn i uppsala