• Notperfect

    Beställa FUP och domar?

    Jag har beställt och läst en hel del domar under mina dagar men funderar nu på det här med förundersökningsprotokoll. Hur får man tag på dem?

    Är det på samma sätt som med domen? Man mailar bara tingsrätten och ber att få den i pdf format?


  • Svar på tråden Beställa FUP och domar?
  • Fatheya

    Jag tror att man ska beställa fpu från polisen, det är åtminstone vad jag läst på nätet. Har tidigare försökt beställa från tingsrätten men inte fått något därifrån förutom domarna. Har än så länge inte arbetat upp modet att kontakta polisen om någon fpu.

  • Vickan I

    Om man vill ha ut en fup så får man skriva en begäran till den Polismyndighet där ärendet handlades rättsgrupp. De gör sedan en prövning på om hela protokollet ska lämnas ut eller ej.

  • Notperfect
    Vickan I skrev 2013-03-26 20:26:26 följande:
    Om man vill ha ut en fup så får man skriva en begäran till den Polismyndighet där ärendet handlades rättsgrupp. De gör sedan en prövning på om hela protokollet ska lämnas ut eller ej.
    Tusen tack för ditt svar. Då vet jag var jag ska vända mig. Lät dock inte lika enkelt :)
  • Notperfect
    sophiie skrev 2013-03-26 20:56:38 följande:
    Annars finns det mängder av fup på Flashback. Kolla under aktuella brott kategorin
    Dem som finns ute både på Flashback, tpb och svenskamord har jag betat av :) Tack iaf!
Svar på tråden Beställa FUP och domar?