• Jossi

Brio Go, Brio Sing eller Tako Laret?

Hej!

Är lite vilse i barnvagnsdjungeln, som så många andra.

Till dottern hade vi först Teutonia Spirit S3 som vi inte var nöjda med dels på grund av de tre hjulen, det kändes vingligt, samt att det tog sån enorm plats ihopfälld.

Så vi bytte till en Mutsy 4Rider. Den har varit bra, men har hävpunkten på ett lite udda ställa känner vi, kanske är vi för korta för att riktigt ha nytta för vagnen. Men den största nackdelen med Mutsyn var ändå varukorgen som var pytteliten och att det inte fanns någon direkt plats för en skötväska på styret.

Så nu klurar vi på dessa tre vagnar: Brio Go, Brio Sing och Tako Laret. Kan ni erfarna rekomendera oss någon av dessa? För- nackdelar? Vad är egentligen skillnaden, förutom designen (och priset), på Brio Go och Brio Sing?  Tako verkar ha fiffiga finesser, men är det verkligen bra kvalitet?

Dottern kommer att vara strax över 3,5 när bebisen kommer i september, så en ståbräda är ett måste.

Ja, som sagt, hjälp tack! Glad           

• Svar på tråden Brio Go, Brio Sing eller Tako Laret?
  • Snultan

Det enda jag kan säga är att min kompis har Brio Go och är SUPERNÖJD. Ett stort plus med den är den rejäla varukorgen, herregud vad man får plats med grejer haha :) Ser nån varje dag som har den.. så den verkar poppis.

Brio sing har jag läst mycket negativt med men har egentligen ingen aning..

Tako laret är jag själv inne på, den har typ allt vi söker i en barnvagn hehe :) Men ska testköra den först.. 

Gravid i vecka 14! ****** BF 11 Oktober!
  • Jossi

Återkom gärna när du testkört takon. Är lite rädd att den är tung och klumpig. Annars håller jag med, den verkar ha allt. Utom en lättåtkomlig varukorg.

• Snultan

Ja de är lite synd att varukorgen bara tar 5 kg. Jag gillar verkligen funktionen att man kan höja ryggen i liggdelen och vaggan som liggdelen har. Bland annat

Har du sett instruktionsvideon? Den ser ju onekligen lättstyrd och enkel ut. Vi måste ta med nån slags vikt att lägga i så man vet hur den känns när ett barn sitter i.

Ska dock provköra den i början av juni. Så de är ett tag kvar. När ska du ha bebis?

Har iaf bara läst bra saker om takon, däremot så är de ju väldigt lite som sägs om den på nätet..

• Jossi

Jamen eller hur, de funktionerna har jag inte hittat på nån annan än. Men skulle gärna vilja veta hur den ser ut ihopfälld o så. Och om den känns stabil. Vår bebis kommer i sept så jag hinner nog vänta på din bedömning. :)

• Snultan

Ok men då ska jag se till o höra av mig sen

• Nearose

Om ni fortfarande är sugna på att veta lite om Takon kan jag dela med mig lite.
    Jag har ägt min i 6 mån nu och jag är ganska nöjd med den.

Det är en redig vagn helt klart men den är VÄLDIGT smidig att hantera, du kan vända på en fem öring och den är skön att köra på alla underlag. Jag kan dock tycka att den lätt blir baktung och har lite väl nära till att tippa bakåt i bland.

Den är tyvärr inte så liten i hopfälld, den är ganska bred tack vare hjulen så man kan åka på att behöva ta av dom om man ska få in den i bakluckan. (tur att dom är lätta att ta av och på) Och andra sidan gör dom stora hjulen att vagnen är väldigt skön att köra.

Sen angående varukorgen så är den som sagt INTE lättåtkomlig, Den är fastsatt väldigt korkat och alla järn rör som håller i hop vagnens chassi går kors och tvärs precis där så man får liksom sitta på huk och pula in saker..

Beroende på vad man värderar hos en vagn så är den helt okej för sitt pris. Jag köpte det tillhörande babyskyddet och den är sådär, den är ganska plastig men liten och smidig. Och att man kan fästa den på vagnen har underlättat många gånger. Min dotter hatar att sitta i den dock :P Hon gillar inte bältet.. men det kanske hon inte är ensam om.

• CarroBarro83

Jag köpte min Tako Laret från en polsk sida. Hur smidigt och BILLIGT som helst. Fick den dessutom på 1 vecka!

Jag fick vagn, liggdel, sitt och babyskydd, adapter till babyskyddet, myggnät, parasoll och skötväska för 3700 kr inkl frakt från Polen. Bara att maila om ni har frågor  Cool

• Stinold
    CarroBarro83 skrev 2013-05-24 12:01:34 följande:
    Jag köpte min Tako Laret från en polsk sida. Hur smidigt och BILLIGT som helst. Fick den dessutom på 1 vecka!

Jag fick vagn, liggdel, sitt och babyskydd, adapter till babyskyddet, myggnät, parasoll och skötväska för 3700 kr inkl frakt från Polen. Bara att maila om ni har frågor  Cool
    Jag skulle behöva ett litet förtydligande för att inte göra ett dumt köp här känner jag.. :)
    Adapter till babyskyddet - menar du som sätts i bilen och du sedan klickar fast babyskyddet med eller är det någon del som ska sitta på vagnen? :)

Jag och min bättre hälft är VÄLDIGT intresserade av denna vagn och modell och tänker också beställa från Polen, men har sett att de som köpt från Sverige inte fått med något att sätta fast i bilen vilket gör att vi är lite osäkra på denna trots allt. TYVÄRR!

Ha det gott!
  • xLindax
    Stinold skrev 2013-06-02 15:34:10 följande:
    Jag skulle behöva ett litet förtydligande för att inte göra ett dumt köp här känner jag.. :)

Adapter till babyskyddet - menar du som sätts i bilen och du sedan klickar fast babyskyddet med eller är det någon del som ska sitta på vagnen? :)

Jag och min bättre hälft är VÄLDIGT intresserade av denna vagn och modell och tänker också beställa från Polen, men har sett att de som köpt från Sverige inte fått med något att sätta fast i bilen vilket gör att vi är lite osäkra på denna trots allt. TYVÄRR!

Ha det gott!

Det får man köpa till separat. Inget som ingår i köpet. Var på pyret och snäckan i helgen och hörde mig för om laret samtidigt som vi klämde och kände.
    Plussade 27/12 - 2013 BF 4/9 - 2014
  • Soi88

Jättenöjd med min Laret!
    Känns rejäl o inte "billig".
    Vi har stor kombi, så ihopfälld är inga bekymmer för oss, vi tar inte av hjul o så.
    Enda minuset är varukorgen, men det funkar. Man kan ju hänga påsarna på krokarna för skötväskan, till exempel!
    Jäkligt mycket finesser som inte fanns på vagnen jag ursprungligen tänkt köpa (Trille 4S:en) :)

• Doffan

Vi köpte en Tako Jumper X 3i1 som vi är väldigt nöjda med. 
    Du få babyskydd som räcker upp till 13kg, Liggdel & sittdel.
    Den är smidig och lätt men ändå stabil.
    Köpte den på Pyret Snäckan.
    Har även en kollega som är väldigt nöjd med sin. Bara en massa +++++ Skrattande

Svar på tråden Brio Go, Brio Sing eller Tako Laret?