Snälla ge mig råd! min exman och hans sambo hatar mig...
Jag är 34 och har en dotter på 7 år. Jag och pappan har varit skilda i 5 år snart. Varje gång han är i ett föhållande så vill han ha dottern så lite som möjligt. Just nu har han henne varannan helg, från 50/50 till mindre och mindre.
Så här har det varit i snart 3 år :( nu är han sambo med en som blev gravid efter 2 veckor. först var sambon jätte snäll men så fort hon fick barn så har dom avvisat min dotter mer och mer. Sambon hatar mig och anklagar mig för att vara en dålig mamma och att jag är dittan och dattan ( allt via sms) min ryggradslösa ex stämplar och godkänner allt hon säger och skriver, det är som om han blir en nicke docka i ett förhållande. Från att ha ett bra samarbete blir det till dåligare och dåligare kontakt med massa nonsens konflikter. Han avlyser avtal som vi har alltid dagen innan, så som idag så skulle han hämta dottern men avlyste igår på sms.
Varje gång han är ihop med nån så blir det prat förbjud, allt ska vara på sms och mail, han vägrar att svara och ljuger hela tiden. Jag kan aldrig lita på att han hämtar henne från skolan eller när han säger att han ska hämta dottern. Han vägrar att betala barnbidrag och lämnar dottern hemma ensam och går ut med sambon och bebisen varje gång han har henne. Jag blir galen. det tar så på krafterna, jag är så trött på att kämpa och kämpa. Jag längtar tills dottern blir lite större så jag får lite "frihet" . Nu ska vi flytta till en annan stad som ligger 7 timmar bort och han vill ha 30.000 kr av mig för att godkänna flytten. Jag sa nej nu orkar jag inte mer , antingen tar du henne helt eller jag helt men får inget svar. Jag vet ju såklart att han aldrig skulle vilja ta dottern så därför sa jag det. Jag är helt uttmattad.
När vi var gifta var han otrogen och gjorde en annan gravid utan att säga det till mig, han har ingen kontakt med det barnet. Idag har han 3 ungar med tre olika.. våran dotter gick från att vara världens pappa prinsessa till ingenting.
Vad ska jag göra??? Jag fattar inte män som skiter i sitt barn och bråkar hela tiden, sambon är svartsjuk som f#n och skriver sjukt elaka sms som slutade när jag sa att jag skulle polisanmäla henne. Hon är grunden till att all kontakt har gått åt skogen och nu har dom fått barn så henne blir det inte slut med i första taget.
Jag är så över honom och vill bara ha den nödvändiga kontakten med honom ang dottern. Jag ångrar mig som en hund att jag fick barn med honom. En idiot utan like..
Ingenting hjälper, jag har försökt att få honom med till samtal hos en familje terapeut 3 ggr men han avlyser alltid dagen innan. Jag har försökt allt, prata, förklara, men ingenting hjälper. Det är noll respons och han vägrar att ha nån dialog med mig.
Jag önskar att han dog! hoppas han dör, jag avskyr honom så mycket för all stök och konflikter han skapar på sin nyas beställning... Han har påfört mig och min dotter så mycket onödig stress. Självklart så gör jag allt för att dottern inte blir exponerad för våran never ending konflikt, jag pratar aldrig skit om hennes skithuvud pappa vid dottern.
:(((