• Trinis

Bra skola i Göteborg

Vi har börjat fundera på vilken skola vi ska välja till vår son när han ska börja skolan.
    Vi bor i ett område där vi inte vill att han ska börja skolan. Jag vill gärna höra hur andra tänker om val av skola och vilken skola ni har era barn i.

• Svar på tråden Bra skola i Göteborg
  • Jojohanna

Jag valde skola i närområdet när min dotter gick i 1-6, detta för att hon skulle ha kompisar i närområdet. I sjuan satte vi henne i en skola centralt med gott rykte, nu är hon stor nog att ta sig till kompisar på egen hand även om det krävs en spårvagnsresa.

• Tangent

Gå in på goteborg.se och kolla under hitta grundskolor. Där kan du se alla skolor i gbg båda kommunala och friskolor. Det finns ju också möjlighet att välja skola i annan kommun (t ex Mölndal eller Partille). Tänk efter om du vill att ditt barn ska gå i en liten skola eller större skola. Besök de skolor du är intresserad av. 
    Vi har valt skola i närheten av hemmet pga kompisar. Kommer troligen att välja friskola i 6:an eller 7:an.

• jam65

Hej! Vi har valt en friskola i Mölnlycke, som har funnits i drygt 20 år. En liten skola, klass 6-9 med montessori inriktning. Det är en liten skola, med drygt 40 elever. Engagerade lärare som brinner för sitt arbete och eleverna. Mobbing och förstörelse/klotter existerar inte Barnen är stolta över sin skola. Värderingar är viktiga och alla "hänger" med alla. Nu i vår har vi bestämt att ta över skolan (lärare och föräldrar) och driva den vidare som ett kooperativ, vilket känns otroligt bra. Alla är engagerade och man kommer att få ett helt annat inflytande. Vi kommer driva den utan vinstintresse, dvs all vinst går  tillbaka till skolan. Vår blogg kommer heta elevia.nu (den är på gång :)) Välkomna till ELEVIA-skolan!

Svar på tråden Bra skola i Göteborg