• Gudinnan

Vi med Discusfiskar

Tänke sammla er som har Discusfiskar och ha denna tråd till som hobby
    Bilder på fiskarna och akvarium.

Välkommna    

Ebba 2005 Amadeus 2008 Elias 2010
  • Svar på tråden Vi med Discusfiskar
  • paret

Nej det som är problemet oftast, äggen kan inte kläckas pga för mycket kalk i vattnet, helst ska det vara surt, lågt ph också, lycka till

• Gudinnan
    paret skrev 2013-03-27 22:20:23 följande:
    Nej det som är problemet oftast, äggen kan inte kläckas pga för mycket kalk i vattnet, helst ska det vara surt, lågt ph också, lycka till

Vi har inte uppleft detta än men där vi köpte dom han som hade dom innan hade fått ägg men inte blivit något av men nu e dom här så vi få se vi vet inte riktigt än vilka som är ''par'' här men det får vi se om några dagar en lång resa för dom så dom e väl lite stressiga men nu e dom lugna nu på kvällen.
    Dom har det ganska okej varmt vatten och det fungerar bra just nu
    men vi e ju somsagt helt nya på detta

Tack   
  • Gudinnan
    paret skrev 2013-03-27 22:20:23 följande:
    Det är derför vi fixar problemet vi har därför den lilla akvariumet som vi sen tömmer helt när det är dags
  • Gudinnan

Fick med special mat medicin och allt till dom med

• paret

Sen om äggen kläcks, då ska de komma ett sekret från föräldranas hud som yngeln äter första tiden, ev är det bara mamman, nästan omöjligt att dra upp yngeln utan detta sekret.

• Gudinnan
    paret skrev 2013-03-29 11:46:44 följande:
    Sen om äggen kläcks, då ska de komma ett sekret från föräldranas hud som yngeln äter första tiden, ev är det bara mamman, nästan omöjligt att dra upp yngeln utan detta sekret.

Vi har en plast låda till detta som vi oxå köpte
  • Gudinnan
    paret skrev 2013-03-30 12:24:40 följande:
    Hur användes den lådan?

Vi har inte använt denn ännu utan dom som hade fiskarna innan.
    Denna plastlåda med många luft hål har man i vattnet  det vet jag iaf. 
  • paret

Låter som en yngelkammare, men ynglen måste ha sekretet, bara nån som kunnat dra upp discus artificiellt, hoppas ni har tur, vore skoj att få

• Anna W

Åh ! Jag vill också ha discus! Har inte startat upp mitt nyinköpta 450 liters akvarium än. Har velat hit och dit om jag ska ha discus eller malawiciklider...vill ju helst ha discus!! Men hört att de är så svåra så har nästan inte vågat. Är dom väldigt svåra? Med tanke på sjukdomar.. Glad

• Gudinnan

Ja dom är svåra men det går ska du se.

Du ska bara tänka på att dom ska ha medicin om något skulle hända och dom ska ha flock bra temp på vattnet och speciel mat m.m

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
Svar på tråden Vi med Discusfiskar