Flyttat BF efter UL
Hej,
jag är lite fundersam efter att ha varit på UL idag.
Jag är helt bombsäker på att jag hade min senaste mensens första dag den 10 november 2012. Enl standarduträkningen så ger det mig ett BF till den 16 aug.
När jag var i v.12+ så var jag på ett tidigt ultraljud på privatklinik. Där blev jag direkt flyttad till BF 12 aug för fostret var "alldeles för stort för att bara vara 12 veckor". Men flyttades ju bara 4 dagar framåt.
Idag har jag alltså varit på RUL, trodde jag just och precis passerat 50% gränsen i graviditeten, men efter dagens mätningar blev jag flyttad till 24 aug. Alltså 8 dagar efter ordinarie beräkning, och 12 dagar efter den beräkningen som gjordes i det som då var v.13+1.
Det ger mig en menscykel på typ 36 dagar eller liknande. Har aldrig i mitt liv haft oregelbundna cykler. Varit på 28 dagar på klockan. MEN, jag fick ju som sagt min senaste mens den 10 nov. Och ett par dagar senare, typ 12-13 nov kanske, så var jag och tog ut min koppar spiral även om jag fortfarande blödde. KAN det vara så att detta gjorde att ägglossning och allt rubbades och flyttades framåt?
Är i allmänhet rätt missnöjd med ultraljudet idag. Med mitt första barn så gjordes en lång och utförlig undersökning. Hon förklarade hela vägen vad vi såg, zoomade in på hjärtat och hjärnan, spenderade mkt tid till att titta och undersöka. Idag var det en doktor på plats och hela undersökningen tog inte ens 5 min, och känner inte alls att jag fick samma behandling som förra graviditeten. Därav är jag oxå lite tveksam till mitt BF, men när jag påpekade detta så sa han bara att alla måtten visar på att jag inte är längre gången än så....
Hur kan man bli flyttad så många gånger? Jag känner mig väldigt osäker nu på vad som mitt "riktiga" BF datum är. Och snart är det för sent att kontrollera då barnet börjar växa mer individuellt i magen, men funderar ändå på att göra ett nytt UL på samma privat klinik som jag gjorde tidigare....
Hjälp mig reda ut det här! Hur ska jag tänka?