• Hempa

    Håller på separera

    Hej!

    Jag håller på separera och det blev så att hon kunde inte bo med mig tills allt var klart.
    Vi bor i radhus så jag fixade en andra hands lägenhet några månader.
    Nu ska vi gå till banken se om hon eller jag kan ta över huset .Eller den andra tar en lägenhet eller båda.
    Nu säger hon vägra bo i hyresrätt i vårat förortscentrum. Om hon inte får lån.Då ska hon flytta till en annan kommun vi bor i sthlm. Kan hon driva igenom detta ?
    Barnen går i Skola här har kompisar..

    Tacksamm för svar..

  • Svar på tråden Håller på separera
  • christerbe

    För det första vill jag säga att jag är absolut ingen expert inom detta ämne.

    Jag tror absolut att hon kan driva igenom det, då det låter konstigt om hon inte får flytta till annan kommun på grund av att ni har gemensamma barn.

    Hur har ni tänkt med barnen? Varannan vecka, helg hos en och veckodagar hos den andra?

  • Hempa

    Varannan vecka ..helt klart . Men tror de skulle ta hänsyn till barnen har skola här och kompisar. Och jag måste ju skriva på om hon skulle vilja byta skola till den kommunen?
    Det går jag aldrig med på!!

  • Teodor

    Om barnen och du är skrivna i radhuset så får inte hon skriva dem någon annan stans utan ditt medgivande. Vet inte hur det blir om bägge flyttar. Men det vore konstigt om familjerätten går på mammans linje om du bor kvar där de har sina kompisar och går i skolan.

  • Hempa
    Teodor skrev 2013-04-11 19:10:15 följande:
    Om barnen och du är skrivna i radhuset så får inte hon skriva dem någon annan stans utan ditt medgivande. Vet inte hur det blir om bägge flyttar. Men det vore konstigt om familjerätten går på mammans linje om du bor kvar där de har sina kompisar och går i skolan.

    Oki var det jag tänkteGlad
  • Ascendere

    Förhoppningsvis kan ni väl sätta barnen främst även om ni är osams, 
    en separation är en traumatisk upplevelse för dem i vilket fall, så ju mer som fortfarande är som vanligt desto bättre mår de och desto mindre blir traumat. 
    Så försök komma fram till en lösning så att barnen kan bo kvar i området. 

Svar på tråden Håller på separera