• Maximusen

Hur ofta badar ni era 1-åringar?

Hur ofta badar/duschar era bebisar? Vad har ni i badet?

• Svar på tråden Hur ofta badar ni era 1-åringar?
  • Baktakt

Apoteket, hälsobutiker och hudvårdsbutiker. Vilket du väljer är en fråga om vad du vill betala

• Apopan

Oj, sällan. 3ggr i månaden kanske. Brukar badda honom i handfatet efter bajsblöjebyte, och så tvättas ju händer och ansikte då och då, så det känns aldrig som att han behöver badas/duschas så ofta egentligen.

Använder parfymfri tvål någon gång ibland, och i baljan brukar vi ha i en ekologisk olivolja. Behövs det smörjas så kör vi med ekologisk kokosolja. Den kan slinka ner i lillens mage ibland också och är kul att gegga med. Många bra användningsområden med andra ord.

• jwrh

Han är med i badet eller duschen var och varannan dag, han älskar det och har aldrig haft några problem med att han är torr. 

• notice

Har också en torris så en gång i veckan blir det bad. Har lite barnolja i vattnet och smörjer henne alltid efter.

• Maximusen
    notice skrev 2013-03-29 09:33:17 följande:
    Har också en torris så en gång i veckan blir det bad. Har lite barnolja i vattnet och smörjer henne alltid efter.

Vad smörjer du med? Vi använder Miniderm över hela kroppen och sen en fetare kräm på de mest utsatta ställena men jag märker faktiskt ingen skillnad! Har hållt på flera ggr om dagen sedan i november.

Har iaf köpt olivolja idag och ska prova, annars blir det mandelolja!
  • MonkeyLover

Max en gång i veckan! Bara olja i vattnet. Smörjer med locobase repair, och vid behov med kortisonkräm.

• Maximusen
    MonkeyLover skrev 2013-03-29 13:44:32 följande:
    Max en gång i veckan! Bara olja i vattnet. Smörjer med locobase repair, och vid behov med kortisonkräm.

Ja locobase repair är det vi har med, funkar den bra för er bebis? Har du fått kortison utskrivet av bvc?
  • Maria 380

Cirka en gång i veckan, ibland mer sällan och ibland oftare. Just nu har han fått för sig att kissa vid var och varannat blöjbyte så då åker han ner i badkaret för en snabbdusch av underredet vid behov. 

• MonkeyLover
    Maximusen skrev 2013-03-29 19:30:45 följande:
    Ja locobase repair är det vi har med, funkar den bra för er bebis? Har du fått kortison utskrivet av bvc?

Den funkar riktigt bra! Vi kör med mildison (tror jag den heter) finns receptfritt på apoteket. Men vi får det inte utskrivet av bvc.
  • notice
    Maximusen skrev 2013-03-29 13:32:55 följande:

Vad smörjer du med? Vi använder Miniderm över hela kroppen och sen en fetare kräm på de mest utsatta ställena men jag märker faktiskt ingen skillnad! Har hållt på flera ggr om dagen sedan i november.
    Har iaf köpt olivolja idag och ska prova, annars blir det mandelolja!
    Har tyvärr inget bra tips då jag själv letar efter en bättre kräm.. Nu smörjer jag henne med en vanlig bodylotion för bebisar. Har använt Mildison då hon har haft torra exemliknande fläckar men det är ju inget som ska användas dagligen. 
    Bara en tanke men jag har fått för mig att man inte ska smörja "för mycket", smörjer själv bara 2-3 ggr i veckan.. Hoppas på bättring nu när vi går mot varmare tider, är själv väldigt torr under vinterhalvåret.
  • Lily38

Med tanke på kräm så använder jag A-derma fr apoteket o den funkar jättebra på min lille som har tendenser till torrhet o utslag :)

• Anonym (Står i artikeln)

Står ju i artikeln varför. 

sen är det ju majoriteren män som har skulder hos kronofogden, skulle vara intressant att veta varför män är så dåliga på ekonomi. 

• Anonym (Står i artikeln)

Av någon anledning så buggar familjeliv och gjorde att detta skickades i en tråd jag scrollat bort för länge sen. 

Svar på tråden Hur ofta badar ni era 1-åringar?