Struliga nätter, 3,5 åring... Tips, råd... Är helt slutkörd nu!
Vi har en liten trotsig 3,5 årig tjej med väldigt struliga nätter. Jag orkar snart inte kliva upp/vakna 10ggr per natt längre... Hon har alltid varit strulig på nätterna, drömmer/bearbetar mycket. Hon har nattskräck i perioder. Nu har hon varit sjuk och det är tio resor värre. Hon sover lugnt från halv åtta till som tidigast tio taget och senast runt tolv. Hon drömmer skriker, ropar efter mig. Pappa får inte komma då blir det katastrof... Jag lugnar henne, hon slumrar om och har jag tur sover en timme innan det är dags igen... Hon drömmer ofta om saker som hänt, bearbetar. I perioder har hon växtvärk verkar det som då hon drömmer oroligt och vaknar panik skrikandes om bin, myror, spindlar etc som kryper uppför benen. Då får hon Alvedon ett par nätter och det är lugnare. Hon är nog inne i en utvecklingsfas då trotsen har kulminerat sista veckorna. Det slutar med att jag ligger bredvid henne i hennes säng större delen av natten, får sällan nån kvalitets sömn själv o för tillfället känner jag mig helt slutkörd... Har försökt samsova i våran säng, men det enda som händer är att hon väcker oss båda två istället. Hennes pappa tar ofta morgnarna, men med annat som händer i livet nu så somnar jag aldrig om efter att hon eller lillebror vaknat vid halv sex. Det här kanske blev lite osammanhängande, men fråga gärna , skallen är lite mos efter den här veckans sömnbrist... Så egentligen en desperat fråga efter tips och råd för att både hon och jag ska få sova lite bättre?