• HelenaH

Hjälp tack: mjölkproteinfri ersättning- vilken SMAKAR bäst?!!

Hej! Min kompis har en liten pojk på 2 mån som troligen är allergisk mot mjölkprotein, hon har försökt med en ersättning men den smakade vidrigt så han tvärvägrade den! Ni med erfarenhet av mjölkproteinfria ersättningar: vilken har bäst smak? Hur har det funkat för er? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hjälp tack: mjölkproteinfri ersättning- vilken SMAKAR bäst?!!
  • Vickan I

Profylac var den enda som mina pojkar tog. Om det är nutramigen hon har så förstår jag att han vägrar, urk.

• Maisie

Dottern fick nutramigen och vi la lite vaniljsocker i den första veckan. Efter det var det inga problem. Hon var 9 månader när hon bytte. 

• Rosdraken

vår dotter är visserligen super allergisk så kan kanske bli svårt i ert fall men vi hade nutramigen först med vaniljsocker i gick om men inget hon tyckte så värt om

Nu tålde hon inte nutran, inte altheran eller profylac så vi har neocaten som iofs inte är super go den heller men den smakar mycket bättre än de andra och finns även som grötpulver. Men den är de inte pigga på att skriva ut om de inte måste annars är den ett bra alt va gäller snällhet och smak.    

Sonja 20/5-10 Kajsa 7/6-11 Lisa 23/6-12
  • Hannii

Pepticate dricker min dotter. Vägrade Nutramigen och Althera.

Vi blandade i lite vaniljsocker i början... Nu älskar hon den :) 

Svar på tråden Hjälp tack: mjölkproteinfri ersättning- vilken SMAKAR bäst?!!