• Millan83

Ettåring en eller två veckor vid Medelhavet?

Funderar på att boka resa till Rhodos i september och kommer då ha en ettåring med oss. Råd från er som varit iväg på liknande premisser, är det nog att aktivera en ettåring i en vecka i sån miljö eller klarar man två?

• Svar på tråden Ettåring en eller två veckor vid Medelhavet?
  • Foxtrott

Två skulle väl vara skönt. Det blir ju sällan en ligga vid poolen och lapa drinkar hela dagen semester med ettåringar i släptåg, men det är ju inte värre att hålla en ettåring nöjd på semestern än hemma. .

• Millan83

Funderade också så, men hemmamiljö är ju ändå hemmamiljö liksom.. Finns det nåt att göra för en småtta liksom. Men det kanske är bra ändå?

• Lilas

Vi har rest en del med våran numera tvååring och jag tycker att en vecka räcker gott, såvida man inte är fler vuxna som åker än bara föräldrarna. Skulle jag åka till Rhodos skulle det bli en vecka, men långresa som ex Thailand är ju svårare att åka bara en vecka till

• Aimee68

Beror ju egentligen helt på hur hotellet är med barnvänlighet och bra barnpool och hur eran telning ärGlad Får det bara mkt tid och uppmärksamhet med er föräldrar så funkar det säkert jättebra med två veckor. Nöjda föräldrar ger nöjda barn. För oss har det funkat toppen att resa med våra barn när de var mini.

• Millan83

Vi kikar på ett blue village eller ett blue star. All in på barnvänligheten! Kommer dock bara åka två vuxna. Har en Londonresa inplanerad i juni men annars har vi aldrig rest med barn så man behöver ju alla tips och råd!

• VildaBusan

Vi var till Turkiet två veckor med vår ettåring förra året i juli. Det gick jättebra. Hotellet var stort så vi gick en hel del. Det fanns egentligen inte någon lekpark vilket hade underlättat. Vi var till Kreta när sonen var liten och då fanns det en jättestor lekpark som vi lekte i vid flera tillfällen under dagen.

• pigglet

Vi har då inte haft några problem att åka 2 veckor, oavsett ålder på barnen. Det handlar mer om vad ni vuxna vill.

• Anne69

Jag tycker en vecka räcker bra, då har man liksom gjort stället....även med småbarn. Och visst, under den där perioden i livet är Blue Village underbart.

• Soltussen

Jag har åkt både en och två veckor med min då ett åring, gick hur fint som helst, bra babypool, inhägnad terass, en ok lånesulky, samt micro eller spisplatta så mat/ välling kan värmas och lite leksaker. Funkar det praktiska bra så fungerar resten var min erfarenhet. Nackdelen var en inte så tålmodig tjej vid middagar så rätt ofta tog vi "hem" mat.

• mia maria

Jag har visserligen bara åkt en vecka åt gången, men jag har rest mycket med småbarn. Jag upplever inte att det är svårare att vara utomlands med barn än hemma - allt blir ju vad man gör det till o så beror det ju på vad man som vuxen vill få ut av semestern!

Jag har rest med barn från de att de har varit åtta månader, o de har alltid trivts bra på solsemestrar vare sig vi har varit vid poolen eller stranden.
    En ettåring har ju inte så stora krav, så att hänga vid pool eller badstrand dagarna i ända har för oss inte varit något problem, o då har jag alltid rest ensam vuxen med barnen (idag 3½ resp. 9 år).

• Lindsey Egot the only one

Vad ska ni aktivera 1 åringen med?
    Självklart kan man likaväl vara på Rhodos 2 veckor som att vara hemma. Inga problem alls.

Svar på tråden Ettåring en eller två veckor vid Medelhavet?