• MaaxMaax

Din bild av den ultimata WT-familjen?

Det är ju alltid lite underhållande att kika runt i trådarna där begreppet WT (white trash) står som spön i backen. Här på FL finns det trådar om såväl namn som inredning och beteende, och åsikterna verkar ibland vara ganska lika, ibland gå isär.. Nu får ni chansen, beskriv precis hur ni tänker er en ultimat WT-familj! 
    Bre på med era fördomar, och var så utförliga som möjligt! Kör hårt!

PS: detta är en sandlådetråd. Den är inte seriös, utan tänkt för underhållning. Så gnäll som "Att starta en sånhär tråd är väll WT om något", eller "Alla får vara som dom är utan att behöva bli hackade på, så sluta mobbas! Buhu!", kan vi inte bara försöka skippa sådant?  

Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • Svar på tråden Din bild av den ultimata WT-familjen?
  • oraklet från delphi

Grilla frysta hamburgare direkt på grillen till ungarna eller micra korv då går det fort så föräldrarna hinner dricka lite samt planera sin camping semester de åker till VARJE sommar

• PumpkinQueen

Typiskt WT: Att sitta på FL och skriva att man inte föööörståååår vad WT är. Lustigt nog är detta även en klockren definition av vad ironi är. Skrattande

Ja, det är jag på bilden
  • Lindsey Egot the only one

Maax Maax

Herregud kollar du på familjen annorlunda?

• Lilia
    MaaxMaax skrev 2013-04-02 13:41:37 följande:
    Min ultimata WT-familj:

Vi har Zandrah, 22 år, som har sonen Liam, 5 år, tillsammans med X:et Jhonny, som inte har synts till de senaste åren. Kanske sitter han inne, eller så skiter han bara i vilket. Som tur var har Zandrah en ny sambo, Jonte, 28, som jobbar timmar på en bilmeck. Tillsammans har de sonen Cewin, 2 år, och Zandrah väntar ytterligare ett syskon. Blir det en flicka får hon troligen heta Nowalie eller Tindrah, blir det en kille lutar det åt Thexas eller Collin. 

De bor i en lägenhet, inredd med bland annat Furuskåp med glasdörrar, som fungerar som mammas och pappas spritskåp. Ovanför den slitna skinnsoffan finns det också en väggtext; "Carpe Diem", för det är ju viktigt att komma ihåg. 

Mamma Zandrah brukar börja dagen med en cigg under köksfläkten, innan hon drar på en skrikande Cewin overallen. Liam har dagen till ära fått på sig sin svarta t-shirt med texten "Volvo-kille" på, som de fixade på marknaden i höstas.  Frukosten har båda barnen trilskats med, med tillslut fick de i alla fall i sig några sockrade flingor i läskiga färger och med artificiell fruktsmak, som mamma hittade billigt på Lidl. Fast Liam hällde förstås ut halva paketet för att han blev arg. 

Nu knatar de iväg mot dagis. Mamma Zandrah iklädd sina något för små, rosa mjukisbyxor med texten Foxy på rumpan. På vägen till dagis hinner hon med ett par ciggaretter till. Det är ju så praktiskt när man ändå är ute. Det jobbiga är ju att man måste skjuta på vagen samtidigt, och Liam envisas med att springa omkring och bråka. Det hjälper inte att hon ständigt skriker åt honom.

Hon borde kanske ta pitbullen Killer på en promenad också, eller så får Jonte göra det när han vaknar. Fast han är väll bakis fortfarande, han var ju ute med grabbarna igår igen. Men det är klart han ska få roa sig lite, och killar är ju sådär.

Fast i eftermiddag har ju mormor Carola lovat att passa ungarna. Hon bor inte så långt bort, och ungarna gillar ju att vara där, fast mormor kanske röker lite för mycket. Jag menar, Zandrah röker i allafall bara 1,5 paket om dan, mormor röker minst två. Undrar om hennes nya kille kommer vara där föresten. Var det Conny han hette, eller Kenta? Trist att hon gjorde sig av med Håkan, han var trevlig. Kunde till och med brygga hembränt som smakade helt okej, om man blandade med något.

Så har hon ju möte med soc också. Fan vad de ska va på henne hela tiden. Jobbiga jävlar.

Tänkte eftersom du tog upp namnen Engla, Collin och Novalie (Tuvalie) som en av deltagarnas barn heter. WilLiam också.

• MaaxMaax
    LindaEfraim skrev 2013-04-05 09:33:47 följande:
    Tänkte eftersom du tog upp namnen Engla, Collin och Novalie (Tuvalie) som en av deltagarnas barn heter. WilLiam också.
    Haha, sant. Tänkte inte på det. Men till mitt försvar så var det inte jag som först tog upp namnet Engla/Ängla. Collin och Novalie nämns ganska ofta i wt-trådar, tillsammans med Cewin och Liam :)
    Förövrigt tycker jag itne att någon av familjerna i Familjen annorlunda är renodlade WT. det kanske finns vissa wt-tendenser, men ärligt, var finns det inte det? 
    Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/

Alla har nog den tendensen då även de rikaste sofistikerade. Tänk bara vilket rabalder det blev när vår nya prinsessa fick sitt namn.

• BengtH
    MaaxMaax skrev 2013-04-02 13:41:37 följande:

Min ultimata WT-familj:

Vi har Zandrah, 22 år, som har sonen Liam, 5 år, tillsammans med X:et Jhonny, som inte har synts till de senaste åren. 

Bra skrivet ! 
    Bygger din wt familj på verklig förebild ? 

Mitt bidrag:
    Vi har Jeanette 33 år som har sonen Melker 5 år och dottern Wilma 7 år tillsammans med sambon Micke 37 år. De bor i en villa en bit utanför den gudsförgätna hålan Valla, mellan Katrineholm och Nyköping.  

Jeanette är en glad och positiv tjej som hade det lite struligt i tonåren. Hon rökte, drack, skolkade och levde vilt då. Hennes pappa var frånvarande, mamma hade svårt att klara av henne, så storebror Benny fick se till att hon skärpte sig.  
    Jeanette  lider av dåligt självförtroende och behöver mycket uppmärksamhet och komplimanger för att må bra. Hon arbetar i vården, men har varit sjukskriven för inflammation i magen det senaste halvåret. Jeanette gillar djur, familjen har 2 hundar och en katt.
    Jeanette är mycket mån om sitt utseende och går sällan ut utan smink och lösögonfransar. Hon gillar att ta  "selfies" i olika poser och byter ofta profilbild på facebook. Hon gillar grillfester och umgås gärna med grannarna. Jeanette har tatuerat in sina barns namn på ryggen, med kinesiska bokstäver. 
    Jeanettes sambo Micke är en storväxt muskelkille, med tribaltatueringar. Han blir lätt irriterad, bankar och slår på grejor när han blir arg. Micke jobbar som verktygsmakare och tjänar bra, vilket behövs eftersom Jeanette ofta är sjukskriven. 
    Jeanette gillar att hålla på i trädgården, måla och tapetsera, medans Micke mest sitter och  lyfter skrot, lyssnar på hårdrock och spelar TV-spel på fritiden. På sommaren brukar familjen åka till Dalarna för att hälsa på Jeanettes storebror Benny. Han bor på landet i ett stort hus med visst renoveringsbehov. Benny och hans kompis Tommy har 8 olika byggfirmor ihop, varav 3 av dem har skuldsaldo hos kronofogden. 
    Jeanette har en gäll röst och är högljudd, hon vill alltid synas och höras, hon gillar uppmärksamhet och inte sällan avbryter hon när andra pratar för att flika in med någon sensation som hänt henne apropå ingenting. Hon säger ofta "Amen Herregud" och använder gärna uttryck så som "shit pommes frittes" vilket ibland känns lite omoget för en 33-åring.
    När hon skriver något blir det ofta lite slarvigt och särstavat. Jeanette älskar att prata om sig själv,men har svårt att lyssna på andra, speciellt svårt har hon med detaljer, att sitta koncentrerad och höra på ett föredrag är extra svårt, då brukar hon pilla på sina lösnaglar , dra fingrarna  igenom håret och drömma sig bort. 
  • gahadas

-Hela familjen går i foppatofflor.
    -Det röks i bilen (men med rutan nere som ursäkt). Alternativt inomhus vid köksfläkten.
    -Handlar på Ullared

• ostpaj

Haha, va kul! Inte läst alla inlägg ännu, men de översta låter lite wt.

Handlar det om en äldre wt-kvinna, typ 60talist, så röker hon självklart inne, för "vafan, så gör man" för hon är fast i åttiotalet ff.

Hon lever på soc pga lathet och har 3-5 ungar, alla med olika pappor, om man ens vet vem det är. Ungarna är bråkiga, dampiga, bråkar i skolan, vägrar lyssna, alla röker och ungarna har bara mamma att se upp till (inte mkt att se upp till) så slutar med tonårsgraviditeter för ungarna. Sen låser de upp sina betyg på komvux. Om de orkar.

• BengtH
    gahadas skrev 2015-06-21 22:03:54 följande:

-Hela familjen går i foppatofflor.
    -Det röks i bilen (men med rutan nere som ursäkt). Alternativt inomhus vid köksfläkten.
    -Handlar på Ullared

Ullared är väl WT-paradiset nr 1.
    Rökning är vanligt bland wt, men jag känner till wt-folk som inte röker.

-Tatueringar & Piercingar
    -Foppatofflor blää.

Själv gillar jag att klä mig i skjorta, skinnjacka, gabardinbyxor och lackskor.
  • Cissi95

Barnen är gravida, röker cigaretter & följer paradise hotel 

• susannapanna

Haha, roliga beskrivningar!

Jag lägger till:

Ungarna dricker läsk i nappflaska
    Kattlådan städas väldigt sällan, så tvätten som konstant hänger i hela lägenheten luktar skrutt
    Piltavla på väggen och en spegeltavla med bartryckbredvid
    Både föräldrar och barn svär och säger saker som "jag ska ba gå över till han"
    Gillar speedway
    Sönerna klipps i hockeyfrilla, gärna där en lång svans får växa ut baktill
    Färgspray i håret
    Hårmascara och hemmablekning

Och delar sådana här inlägg på Facebook:

• Konservativ

Så trevligt att gnälla på vita och skämta om dem. Tänker ts starta en skämttråd om negrer sen?

Svar på tråden Din bild av den ultimata WT-familjen?