Anonym (psykopatens ex) skrev 2013-04-03 15:00:20 följande:
De är mellan 10-17 år nu.
De vill inte träffa dem för de sett hon om vara våldsam, de har blivit misshandlade själva och de har trott han ska döda dem och mig.
Men värre är nästan det psykiska våldet, "silent tratment" mot dem i dagar och veckor eller kampanjer för att få dem att "förstå" att det de vet om honom aldrig har hänt.
Anonym (usch) skrev 2013-04-03 09:17:39 följande:
Jag lider med dig verkligen, även jag har en historia med en störd människa, psykopat eller ej det må vara osagt - i vart fall inte sund...
Själv känner jag en lättnad nu när våra barn är så pass stora (16 år) jag har räknat ner tiden från vår separation för 12 år sedan då han fortfarande haft makten. Han duperade alla, familjerättsjurister och socialtanter, våra utredare var hans forna arbetskamrater då han jobbar på en myndighet (!) Under våra utredningar satt de och skojade med varandra medans jag var en hemsk människa som försökte sära på en stackars pappa och hans fina söner som behövde sin pappa mest av allt i världen...Han fick boendet med barnen.
Jag har bitit ihop och gråtit och skrikigt och nästan tagit livet av mig men nu ÄNTLIGEN väljer barnen att lämna honom och han kan inte göra någonting. Jag kan nästan inte tro att det är sant, att hans makt äntligen bleknar, han kan ljuga och manipulera bäst han vill det spelar ingen roll när barnen blir så pass stora att de inte är hans verktyg längre.
Jag förstår inte riktigt vad ditt ex ska stämma dig på? Om barnen nästan är myndiga så finns ju inte mycket att bråka om, vad vill han?
Han ska antagligen stämma på på boende, umgänge, vårdnad, you name it.
Även om soc det skulle dömas till min nackdel - ja det skulle inte förvåna mig, systemet ser ju ut ungefär så idag att alla mammor är skräp och alla pappor är toppen - så skulle inte barnen flytta dit eller ens besöka honom. Mer än möjligen 17-åringen, som han fortfarande har visst grepp om.
Men jag har väldigt mycket på honom så hade han varit normalbegåvad hade han förstått att det inte vore smart att stämma.. Men det är han inte.