• Anonym (psykopatens ex)

Så ska kräket tydligen stämma mig igen

Lämnade en psykopat 2007 och turerna kring det har varit värre än det man läser om. Han hade myndigheterna på sin sida och fick tex soc att springa hans ärenden.
    Efter massa lidande för barnen och klippkort i domstolen för mig, fick jag äntligen enskild vårdnad år 2009.

Han har under åren som gått fått ett barn med en annan tjej som han lämnade gravid, bott med en kille, flyttat ut och sen blivit ihop med nån stackars tjej.. Det är väl allt jag vet om honom.
    Bara ett av mina barn vill ha nåt med honom att göra och den kontakten sker på sms. Barnet mår inte bra av det men är snart myndigt. Något umgänge har varken barn eller kräket varit intresserade av.  Han var våldsam mot barnen också och de vet att det är pga hans lögner som soc med flera ställde till ett helvetet för oss.
    Jag vill ju bara vara ifred. Nu ska han väl åter igen hävda att jag är olämplig, att han inte "får" träffa barnen osv.
    Barnen är äntligen trygga och så ska han komma tillbaka igen. Han gör mig bara spyfärdig.

• Svar på tråden Så ska kräket tydligen stämma mig igen
  • rebeccalind

det finns ju en ny stalkinglag,har jag sett.. anmäler du honom för trakasserier,förtal osv? har samma skit med min psykopat ex, jag anmäler ALLT, vi bor nu på skyddad adress o vågar inte skriva mej o barnen här men man ska anmäla allt säger polisen iaf.

rebeccalind skrev 2013-04-02 23:17:56 följande:
    det finns ju en ny stalkinglag,har jag sett.. anmäler du honom för trakasserier,förtal osv? har samma skit med min psykopat ex, jag anmäler ALLT, vi bor nu på skyddad adress o vågar inte skriva mej o barnen här men man ska anmäla allt säger polisen iaf.
    Jag har anmält honom för förtal, dels den gången han skrev en falsk snyfthistoria på ett pappaforum, dels den gången han skrev till soc att jag kn* runt så han inte kunde vara pappa till nåt av barnen. Han tom namngav flera män, och barnen fick gå och dna-testa sig för att han återigen varit så övertygande i sina påståenden.

Anmälningar har inte lett någonstans, inte heller foton på barnens näsblod och blåmärken eller mina dagböcker sen massa år tillbaka. "Brist på bevis" kallades det av åklagaren, som lade ner alltihop och struntade helt i att höra barnen. Jag har alltså lärt mig att systemet inte fungerar och att det är helt ok i Sverige att misshandla både kvinnor och barn.
    "Min" psykopat är advokat. Han skulle alltså inte göra nåt uppenbart olagligt som kunde skada honom själv, utan håller sig i gränslandet hela tiden, där han gång efter annan försöker förstöra för oss. Eftersom våldet bara kommer från min fantasi så finns ingen anledning att ge oss skyddad adress.. Soc rekommenderade honom halva boendet när det begav sig.

Nu är det ytterst sällan jag hör av honom och detta att han ska stämma har jag hört från annat håll. Jag är inte rädd, mest trött och irriterad.
  • rebeccalind

oh en advokat dessutom, fy vilken jobbig sitsObestämd. nej jag har också upplevt att det inte fungerar som det ska och bör, men man bör inte ge upp för tids nog så blir det så mycket att de inte kan "sopa det under mattan" längre...    ibland önskar man ju att de asen  kunde "råka" ut för en olycka....

• Griseknoen35

Hur gamla är barnen? Du skrev att ena snart ät myndig.. Är dom så stora så dom snart är myndiga kan det väl inte hända så mycket med vårdnad och umgänge eller? Är inte speciellt insatt tänkte bara att det är konstigt om barnen princip är vuxna och en domstol ska bestämma umgänge.

• h8him

Är han diagnosticerad psykopat eller är det du som tillskriver honom diagnosen?

Får han träffa barnen då?

Du skriver att barnen inte vill träffa honom. Hur gamla är de och varför vill de inte alls träffa honom?

• Anonym (usch)

Jag lider med dig verkligen, även jag har en historia med en störd människa, psykopat eller ej det må vara osagt - i vart fall inte sund...

Själv känner jag en lättnad nu när våra barn är så pass stora (16 år) jag har räknat ner tiden från vår separation för 12 år sedan då han fortfarande haft makten. Han duperade alla, familjerättsjurister och socialtanter, våra utredare var hans forna arbetskamrater då han jobbar på en myndighet (!) Under våra utredningar satt de och skojade med varandra medans jag var en hemsk människa som försökte sära på en stackars pappa och hans fina söner som behövde sin pappa mest av allt i världen...Han fick boendet med barnen.

Jag har bitit ihop och gråtit och skrikigt och nästan tagit livet av mig men nu ÄNTLIGEN  väljer barnen att lämna honom och han kan inte göra någonting. Jag kan nästan inte tro att det är sant, att hans makt äntligen bleknar, han kan ljuga och manipulera bäst han vill det spelar ingen roll när barnen blir så pass stora att de inte är hans verktyg längre.

Jag förstår inte riktigt vad ditt ex ska stämma dig på? Om barnen nästan är myndiga så finns ju inte mycket att bråka om, vad vill han? 

h8him skrev 2013-04-03 08:42:15 följande:
    Är han diagnosticerad psykopat eller är det du som tillskriver honom diagnosen?

Får han träffa barnen då?

Du skriver att barnen inte vill träffa honom. Hur gamla är de och varför vill de inte alls träffa honom?
    De är mellan 10-17 år nu.
    De vill inte träffa dem för de sett hon om vara våldsam, de har blivit misshandlade själva och de har trott han ska döda dem och mig.
    Men värre är nästan det psykiska våldet, "silent tratment" mot dem i dagar och veckor eller kampanjer för att få dem att "förstå" att det de vet om honom aldrig har hänt.
    Anonym (psykopatens ex) skrev 2013-04-03 15:00:20 följande:
    De vill inte träffa dem för de sett hon om vara våldsam, de har blivit misshandlade själva och de har trott han ska döda dem och mig.
    Men värre är nästan det psykiska våldet, "silent tratment" mot dem i dagar och veckor eller kampanjer för att få dem att "förstå" att det de vet om honom aldrig har hänt.
    Anonym (usch) skrev 2013-04-03 09:17:39 följande:
    Jag lider med dig verkligen, även jag har en historia med en störd människa, psykopat eller ej det må vara osagt - i vart fall inte sund...

Själv känner jag en lättnad nu när våra barn är så pass stora (16 år) jag har räknat ner tiden från vår separation för 12 år sedan då han fortfarande haft makten. Han duperade alla, familjerättsjurister och socialtanter, våra utredare var hans forna arbetskamrater då han jobbar på en myndighet (!) Under våra utredningar satt de och skojade med varandra medans jag var en hemsk människa som försökte sära på en stackars pappa och hans fina söner som behövde sin pappa mest av allt i världen...Han fick boendet med barnen.

Jag har bitit ihop och gråtit och skrikigt och nästan tagit livet av mig men nu ÄNTLIGEN  väljer barnen att lämna honom och han kan inte göra någonting. Jag kan nästan inte tro att det är sant, att hans makt äntligen bleknar, han kan ljuga och manipulera bäst han vill det spelar ingen roll när barnen blir så pass stora att de inte är hans verktyg längre.

Jag förstår inte riktigt vad ditt ex ska stämma dig på? Om barnen nästan är myndiga så finns ju inte mycket att bråka om, vad vill han? 
    Han ska antagligen stämma på på boende, umgänge, vårdnad, you name it.
    Även om soc det skulle dömas till min nackdel - ja det skulle inte förvåna mig, systemet ser ju ut ungefär så idag att alla mammor är skräp och alla pappor är toppen - så skulle inte barnen flytta dit eller ens besöka honom. Mer än möjligen 17-åringen, som han fortfarande har visst grepp om.

Men jag har väldigt mycket på honom så hade han varit normalbegåvad hade han förstått att det inte vore smart att stämma.. Men det är han inte.
  • h8him
    Anonym (psykopatens ex) skrev 2013-04-03 15:00:20 följande:
    Då är de gamla nog att bi hörda om sin åsikt gällande umgänge.

Usch. Han kan ju kanske få umgänge med umgängesstöd för de yngre om han har "tur" i domstolen. Samtidigt så hoppas jag verkligen att hans misshandel och dödshot mot barnen blev polisanmälda och att socialtjänsten blev inblandad rörande barnens bästa så det finns mer än påstående att ta på i domstolen.

Den där tysta tortyren är svår att bevisa.

Jag hoppas att barnen är modiga nog att berätta själva vad de har varit med om och varför de är rädda för honom. Sen får man hoppas på det bästa och att domen verkligen blir till barnens bästa.
    h8him skrev 2013-04-03 15:06:49 följande:
    Då är de gamla nog att bi hörda om sin åsikt gällande umgänge.

Usch. Han kan ju kanske få umgänge med umgängesstöd för de yngre om han har "tur" i domstolen. Samtidigt så hoppas jag verkligen att hans misshandel och dödshot mot barnen blev polisanmälda och att socialtjänsten blev inblandad rörande barnens bästa så det finns mer än påstående att ta på i domstolen.

Den där tysta tortyren är svår att bevisa.

Jag hoppas att barnen är modiga nog att berätta själva vad de har varit med om och varför de är rädda för honom. Sen får man hoppas på det bästa och att domen verkligen blir till barnens bästa.
    Soc sa att jag hjärntvättat barnen att säga såna saker, att jag använde barnen som vapen och så rekommenderade de växelvis boende.  Barnen berättade ganska detaljerat om lite av vad han gjort under åren. Soc sa de ljög. Polisutredningen lades ner för soc kallade allt för en föräldrakonflikt. Gott om bevisning fanns.
    Så barnen är livrädda att berätta något för vilken myndighet som helst, fortfarande. Soc kraschade dem och deras liv riktigt ordentligt då.
  • h8him
    Anonym (psykopatens ex) skrev 2013-04-03 15:15:02 följande:
    Soc sa att jag hjärntvättat barnen att säga såna saker, att jag använde barnen som vapen och så rekommenderade de växelvis boende.  Barnen berättade ganska detaljerat om lite av vad han gjort under åren. Soc sa de ljög. Polisutredningen lades ner för soc kallade allt för en föräldrakonflikt. Gott om bevisning fanns.
    Så barnen är livrädda att berätta något för vilken myndighet som helst, fortfarande. Soc kraschade dem och deras liv riktigt ordentligt då.
    Usch och fy. Barnen har inte haft behov av att gå hos psykolog och få hjälp efter vad de utsatts för? I så fall har du en livlina där tänker jag.

Hur många år har gått sen barnen sist hade umgänge?

Om barnen inget säger själva så kan han nog ha en större chans att få igenom umgänge.

h8him skrev 2013-04-03 15:22:00 följande:
    Usch och fy. Barnen har inte haft behov av att gå hos psykolog och få hjälp efter vad de utsatts för? I så fall har du en livlina där tänker jag.

Hur många år har gått sen barnen sist hade umgänge?

Om barnen inget säger själva så kan han nog ha en större chans att få igenom umgänge.

Barnen har inte fått någon professionell hjälp för de vill ingen ha. Jag har försökt, men efter att de öppnade sig för soc och "straffades" hårt för det, så talar de aldrig mer med något sk proffs.

Jag tror det var fyra år sedan de träffade/hörde av honom senast, och redan då flydde ett av barnen varje gång det skulle vara umgänge.

Nåja, idioten får väl roa sig på sitt sätt, suck.
  • h8him

Har han försökt komma i kontakt med barnen under åren? Har du och barnen hållit er undan honom sen du fick enskild vårdnad 2009?

h8him skrev 2013-04-03 18:26:57 följande:
    Har han försökt komma i kontakt med barnen under åren? Har du och barnen hållit er undan honom sen du fick enskild vårdnad 2009?
    Jag har mailat honom upprepade gånger och uppmanat honom att åtminstone ringa eller skriva ett vykort, men det har han inte gjort och jag har slutat försöka. Däremot sprider han ut att han inte "får" träffa barnen.
    h8him skrev 2013-04-03 19:43:39 följande:
    Har han vetat er adress och telefonnummer?
    Japp, jag har haft samma mobilnummer och mail hela tiden samt mailat då och då.

• h8him
    Anonym (psykopatens ex) skrev 2013-04-03 19:51:28 följande:
    Japp, jag har haft samma mobilnummer och mail hela tiden samt mailat då och då.

Då hoppas jag också att rätten förstår att du inte försökt gömma barnen.
Svar på tråden Så ska kräket tydligen stämma mig igen