• FrökenFrej

Utmaningen - Den stora feta lchf tråden

Här kommer utmanings tråden!

Första utmaningen blir till den 1 juni.

Vi kan ju göra en lista :)

Startvikt:                       Målvikt:              Viktnedgång:

Lycka till tjejer! (och killar)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 08:08
    Vi väger oss en gång i veckan, valfri dag.

• Svar på tråden Utmaningen - Den stora feta lchf tråden
  • kokos

Frökenfrej: jag har kört tisdag denna veckan så får det bli söndag. Nästa vecka tisdag och torsdag har jag tänkt

Marmelad: Välkommen tillbaka Skoj att fler vill fortsätta kämpa.

Nu kör vi! Vad har ni för datum för mål?

• FrökenFrej

Jag har väl inget datum egentligen, men gärna snabbt! ;) 14 sept fyller jag år och ska ha fest. Så tills dess får jag gärna ha tappat 3 kilo iaf!

• marmelad

Startvikt: 71,5
    målvikt: 60 

Jag var nere på 66,5 innan sommaren. 
    Jag håller nu på att planera sonens kalas nästa helg, och har precis skrivit inköpslista på vad jag behöver för att baka tårtor, bullar och kakor.. inte det bästa sättet att börja på :-/  
    Jag har sagt att jag ska börja köra hårt igen nästa vecka, men började redan igår att utesluta kolhydraterna igen. jag var helt gaaaalet godissugen igårkväll. Men några glas Cola zero hjälpte mig att låta bli. Jag vet att det inte är optimalt med lightläsk, men utan Colan skulle jag inte överleva detta  

• marmelad

Sådär, nu är jag igång
    I helgen har jag vräkt i mig både pizza och en massa godis.  Sådär "en sista gång" På ett tag iaf.
    Kommer dock att göra ett planerat avsteg redan i helgen, dumt nog. Men jag måste smaka på allt gott jag bakat till kalaset, jag vet att jag inte kommer att kunna motstå. Men tills dess, och efter, blir det så strikt som möjligt.
    Vägde in mig på 71,1 imorse. Innan jul hoppas jag på att vara nere på 60 kilo.

Hur går det för er?  

• FrökenFrej

Imorse vägde jag in mig på 75,5 kg. Så minus 0,8 sen i torsdags, men 2,5 sen i måndags! Heja 5:2! Men jag måste bli mer strikt på maten dagarna mellan. Slarvar en del..

• kokos

Härligt frökenfrej! Jag har fuskat i helgen med bröd till frukost osv :-/ Aj aj på mig!!

Idag har jag fastat eller 5:2at kanske man ska säga Blev bara en dag förra veckan.

Marmelad: jag har också satt december som mål. Så nu kämpar vi!

• marmelad

Vad duktiga ni är! Vad mkt ni tappat!
    5:2 låter ju helt klart intressant  Jag har funderat på det tidigare, men vet inte om jag skulle fixa det :-/  Har testat periodisk fasta tidigare, och är alltid så hungrig på mot eftermiddagen. Hur skulle det då gå att inte äta alls på en hel dag?! :-O
    Hur fixar ni det?  

• FrökenFrej

Härligt kokos! Jag äter bröd, men endast surdegsbröd. Jobbar extra på ett vedugnsbageri där dom enbart säljer surdegsbröd, så jag har den lyxen! Men jag äter ingen pasta potatis osv.
    Dagarna jag fastar dricker jag kaffe med grädde under dagen. Till frukost äter jag pytte med cf och
    Blåbär. Till middag blir det t.ex sallad med tomat och mozzarella.
    Ligger mellan 5-600 kcal. Men jag måste bli bättre för stadigare resultat!

• kokos

Usch går inte bra här. Drack cola igår och idag har jag ätit bröd :-/ Inte bra alls! Imorgon blir det nya tag!!

• kokos

Hej tjejer!
    Hmm jag får nog ligga lågt nu med vad banta heter då jag helt oförväntat plussade idag

• marmelad
    kokos skrev 2013-08-30 15:51:35 följande:
    Hej tjejer!

Hmm jag får nog ligga lågt nu med vad banta heter då jag helt oförväntat plussade idag

Men wow! Stort grattis! Kan inte låta bli att bli lite avundsjuk
  • Buttercup

Strartvikt: 84
    Målvikt: 59
    Nuvarande vikt: 74,3

Svar på tråden Utmaningen - Den stora feta lchf tråden