• Lisette 210

Någon som är mer som mig?

Jag känner inte någon riktig connection med dom mammor som är i min ålder som jag träffat på. (Jag är 18)
    Dom sätter inte barnen först, dom pratar hellre om att festa dricka m.m.
    Det är kul iofs ;) Men jag valde ändå att bli mamma, och då ska jag ändå uppföra mig som en!
    Sett min mamma full EN gång och det var fan hemskt :) Sett andra mammor bete sig äckligt med framför sina barn det kommer jag ALDRIG göra.
    Visst kan man ha kul, men inte framför barnen.
    Undrar om det är någon som har lust att ha kontakt, är roliga ehe, men inte är pundare taaaaack 

• Svar på tråden Någon som är mer som mig?
  • MammatillAlva
    Det värsta har skett jag har åkt ner till plats nummer 11! Vi måste upp nu igen för att få behålla vår plats, och för att få åka med Bloggbussen 2013 till Legoland, Lalandia och Givund Zoo i sommar.

Så snälla fortsätt att rösta, och tipsa era vänner att göra desamma! Det tar bara en sekund att klicka på MAMMASVARDAG här http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list.
  • Filipa92

Jag heter Filippa och väntar tredje barnet till i juni, BF 4 dagar efter min egen födelsedag (blir 21). Bor i centrala stockholm med pojkvännen som är 8 år äldre och de två blivande syskonen :) 
    Har träffat en del unga mammor, men känner heller ingen connection med dem. Jag är tex inte alls intresserad utav att dricka och sånt, utan prioriterar min familj och mysiga hemmakvällar istället :) 

~ Ines 29/4-09 & Vilfred 11/2-11 ~
  • Kotek23

Håller helt med dig TS, vissa verkar helt enkelt inte ha släppt de gamla livet, Har själv levt ett liv med alkoliserade föräldrar vissa perioder och det suger. (då var inte mina föräldrar "ungaföräldrar") Nått som jag aldrig vill ge mina barn. Vill ge dom en trygghet precis som jag önskade att jag fått i vissa lägen.

• Lisette 210
    Kotek23 skrev 2013-05-19 21:05:12 följande:
    Håller helt med dig TS, vissa verkar helt enkelt inte ha släppt de gamla livet, Har själv levt ett liv med alkoliserade föräldrar vissa perioder och det suger. (då var inte mina föräldrar "ungaföräldrar") Nått som jag aldrig vill ge mina barn. Vill ge dom en trygghet precis som jag önskade att jag fått i vissa lägen.
    exakt! men många som blir som sina fföräldrar alltid undrat vrf,
  • Twinisar

Det är ju lätt eftersom man präglas under sin upp uppväxt, vet att jag är ganska lik min mor, det är jag i och för sig ganska glad för :)

• Klumpen

Är 21 och har en dotter som snart är 8 månader.  Har aldrig känt mig dragen till alkohol och festande.
    Jag tycker att det finns roligare saker utöver partysvängen. 
    Har blivit mamma, och flyttat till den andra sidan av stan, känner inte en kotte och jag är inte blyg men reserverad eftersom jag är "ung" men känner mig nästan gammal i sinnet. 
    För en tid sedan var jag på en öppenförskola för unga föräldrar, blev förvånad över hur många gånger jag hörde ord som knulla och hora för att vara på en plats för barn. 
    Efter de gick jag till en vanlig öppenförskola, men medelåldern där var 30 och även om alla var trevliga hade jag inte mycket att bidra till konversationen om huslån och föräldrar som ska placeras på ålderdomshem. 

Har dåligt samvete att jag bara tar en promenad på dagen och min lilla tjej vill se mer än så, men känns så tråkigt att göra saker själv. 

• Lisette 210
    Klumpen skrev 2013-05-28 21:18:33 följande:
    Är 21 och har en dotter som snart är 8 månader.  Har aldrig känt mig dragen till alkohol och festande.
    Har blivit mamma, och flyttat till den andra sidan av stan, känner inte en kotte och jag är inte blyg men reserverad eftersom jag är "ung" men känner mig nästan gammal i sinnet. 
    För en tid sedan var jag på en öppenförskola för unga föräldrar, blev förvånad över hur många gånger jag hörde ord som knulla och hora för att vara på en plats för barn. 
    Efter de gick jag till en vanlig öppenförskola, men medelåldern där var 30 och även om alla var trevliga hade jag inte mycket att bidra till konversationen om huslån och föräldrar som ska placeras på ålderdomshem. 

Har dåligt samvete att jag bara tar en promenad på dagen och min lilla tjej vill se mer än så, men känns så tråkigt att göra saker själv. 

vart bor du då :)
  • tvy

Är 21 och har en dotter på 3 månader. Alkohol slutade jag med helt och hållet för säkert 2 år sedan och festa har jag inte heller gjort på år. Dottern var oplanerad men att behålla har varit bästa beslutet även om det har sina upp och ner :) är uppvuxen i en familj där alkohol i princip inte existerat heller och skulle aldrig tänka tanken på att låta min dotter uppleva ngt annat än en alkoholfri barndom. Det är ju hon som är viktigast! Dock har väl svärfamiljen lite svårt att acceptera detta, men åt fanders med dom.

Men ensam är du inte i alla fall! Skönt att se andra med vettiga värderingar :)

• tvy
    Klumpen skrev 2013-06-05 17:00:55 följande:
    :) vart bor du då, tvy?

Jag bor i Sundsvall
  • Kroa

Jag är 20 år och födde min dotter den 31 maj så hon är inte så gammal än ;) alkohol slutade jag med direkt när jag blev gravid och saknar det inte för fem öre! Jag vill hellre ta hand om min dotter än att festa. Och som min mamma tänkte: om någonting någongång händer med mitt barn, när det än gäller, så vill jag vara nykter och kunna ta hand om henne!

Kotek23: jag bor i Falköping så inte så himla långt ifrån direkt ;)

• elinmaria87
    Klumpen skrev 2013-05-28 21:18:33 följande:

Jag känner exakt samma sak som du beskrev. Bor också i stockholm, i norsborg. min son är snart 4 månader. var i stockholm bor du? önskar jag kände en annan mamma som bodde i närheten, för det är som du säger skittråkigt att gå promenader ensam varje dag. alla andra jobbar ju 
  • Kotek23
    Kroa skrev 2013-06-10 17:36:58 följande:
    Jag är 20 år och födde min dotter den 31 maj så hon är inte så gammal än ;) alkohol slutade jag med direkt när jag blev gravid och saknar det inte för fem öre! Jag vill hellre ta hand om min dotter än att festa. Och som min mamma tänkte: om någonting någongång händer med mitt barn, när det än gäller, så vill jag vara nykter och kunna ta hand om henne! Kotek23: jag bor i Falköping så inte så himla långt ifrån direkt ;)

Nämen! Falköping är ju inte alls långt du :) Bloggar du nått?
Svar på tråden Någon som är mer som mig?