• nh79

    Spermadonator finnes i Stockholm

    Önskar du bli mamma? Är en 34-årig, frisk och fräsch donator boendes Södermalm. Har hjälpt både par- och singel kvinnor förr. 

    Vill du veta mer? Maila mig på: [email protected]    

  • Svar på tråden Spermadonator finnes i Stockholm
  • alynda

    Om du har lust får du gärna berätta vad din motivation är? Och hur har ni skött det juridiska när det gäller singelkvinnor? Undrar för att jag har en mkt god vän som nu reser t Danmark f inseminationer varje månad och det vore onekligen mer praktiskt att slippa resorna och ta ut semesterdagar varje månad. 

  • nh79

    Du är välkommen att maila mig så berättar jag mer om hur vi har gått tillväga vid tidigare tillfällen Glad

  • Mizzii

    Haha denna tråden kommer nog plcokas bort snart tror jag TS, men lycka till

  • nh79

    Vill själv inte ha några egna barn, men jag tycker att det känns givande att hjälpa andra. Donerar helt anonymt, alltså blir "fadern okänd" på pappret. Har donerat vid 3 tillfällen med goda resultat, senast när jag bodde i Oslo för några år sedan. Normalt donerar jag via kopp och spruta. Sker det hos kvinnan lånar jag ett badrum för att efter 10-15 minuter leverera en kopp eller spruta med sperma. Sker det hos mig får hon låna ett gästrum där hon kan inseminera i lugn och ro. Testar mig regelbundet för de sjukdomar donatorer bör testa sig för, det visar jag så klart ett färskt intyg på. Vill kvinnan ifråga veta allt om mig, så kan hon få göra det innan vi ev går vidare, sedan så är det upp till henne om hon kvalificerar mig som donator. Att skaffa barn är oftast det största man gör i livet, så jag uppmanar alla som försöker att bli gravid på detta sättet att ställa höga krav på sina donatorer.

  • alynda

    Svenska myndigheter godtar inte "fader okänd" i första taget, det är viktigt att förstå både för donator och singel-mottagare. Med nuvarande lagstiftning är denna variant då inte aktuell för min kompis.

  • nh79

    Ok, tack för infon. Hur gör de som åker till Danmark då? Tar bort inlägget idag, har redan flera intresserade.

  • Bambi2

    De som blir gravida på klinik i Danmark eller annat singel-vänligt land, får ett intyg från kliniken att donatorsperma har använts, donatorsperma som köpts från sädbank och anonomiteten är  garanterad för donatorn fram till barnets 18-årsdag minst. Det köper svenska myndigheter. Men om man har gjort privat donation hemma finns risken att mamman avslöjar din identitet för Svenska myndigheter och du kan då krävas på retroaktivt underhållsstöd från försäkringskassan. Mamman å sin sida kan aldrig vara säker på att du inte en dag kommer och kräver faderskap och vårdnad om barnet, då det går att visa att du är biologisk far till dem. Varför donerar du inte via landstinget? Par får ofta vänta länge p.g.a. "spermabrist".

  • Livgivaren

    Trådskaparen känns inte helt seriös då hälften av texten 17:36 ordagrant kopierats från en helt annan donator: www.villhabarn.se/t/7654-Spermadonator-s%C3%B6kes

    Bortsett från det har jag alltid hävdat att privat donation har många fördelar.  Man kan välja en donator med de egenskaper man önskar. Chansen att lyckas med färsk sperma är betydligt bättre än med fryst. Kostnaderna blir inte högre än priset för eventuella resor.

    Man måste dock kunna lita på donatorn, så jag upprepar det jag skrivit på andra ställen innan nh79 klippte och klistrade: Att skaffa barn är oftast det största man gör i livet, så jag uppmanar alla att ställa höga krav på sina donatorer.

    Hälsningar
    Livgivaren

Svar på tråden Spermadonator finnes i Stockholm