Anonym (Miss) skrev 2013-04-12 20:21:45 följande:
greenpower: Herregud, tänk att folk har svårt att förstå att cannabis är förbjudet, och att de visst kan ge en besvär och konsekvenser. Bara för att någon forskare har fått fram att de är bra för reumatiker så betyder de inte att hela svenska folket ska sitta hemma och blossa cannabis!.
Om dina barn börjar röka? de är helt ok också då eller? ... hur mkt röker du en kväll? du menar att du röker för sömnen, är de något du fått utskriver eller, hur många gram sa läkaren att du skulle ta, tell me ...
Underskatta inte dina barn, en dag kommer dom börja förstå..för du kommer "fela" en dag också det är jag helt övertygad om.
Överväg en flytt till amsterdam, så slipper du sprida din syn på cannabis bland unga....
Jaså? vad har vetskapen om förbud göra med nått?
Jag vet att cannabis är förbjudet, jag vet även att det är på helt ohållbara grunder och att förbudet skapar ett helvete runt om planeten i motsatsen till drogen den försöker bekämpa.
Cannabis kan absolut ge konsekvenser, dom är dock mycket milda och snabbt övergående i motsatsen till många andra droger där skadorna är permanenta, din poäng?
Nån forskare har tänkt ut, är du seriös?
Cannabis är en mycket välfungerande medicin mot hundratals olika åkommor, på många fäklt mycket bättre fungerande medicin än konventionella piller, det är inte vad "nån forskare har tänkt ut" det är fakta och cannabis medicn börjar även införas i sverige.
Men hur du får det till att hela svenska befolkningen skulle börja röka vet jag inte.
Jag ser hellre att mina barn röker cannabis om dom nu måste berusa sig, hemma i soffan med goda vänners sällskap än att dom ränner ute på fylleslag och råkar ut för vad som,.
Jag kan säga så här mycket, mediciner jag har provat för sömnen hade absurda biverkningar som gav extrem baksmälla och eller ex förändrade smaksinnet så allt smakade metall i ett dygn efter intaget, dom som fungerade hade en biverkning i form av beroende, ett beroende till benzodiopmainer är inget man vill ha.
Cannabis i små doser vid behov saknar både dessa biverkningar och risker.
jag underskattar absolut nte mina barn, jag lär dom att vara kritiska självgående människor, dom ska inte blint följa regler för att dom finns där, dom ska ifrågasätta och konfrontera.
Det finns ingen logik bakom dagens narkotikapolitik, den kortfattat dödar i motsatsen till många droger politiken så kallat försöker skydda oss från.
Jag hoppas dom tar reda på fakta, bildar sin egen åsikt och följer den, dom lär inte höra nån propaganda från mig heller utan mer faktafyllda svar.
Kan du tänka dig att sverige har dubbel så hög dödlighet bland missbrukare än vad holland har?
Fundera sedan en stund på vad det kan bero på.