• Anonym

Är många orosanmälningar till fördel för den andra föräldern i en tvist?

Mina barns pappa har redan en orosanmälan på sig ang narkotikabrott. Eftersom vi bodde ihop då så blev det inget av den eftersom jag tog hand om barnen. Nu är det livat igen och med största sannolikhet kommer skolan göra en orosanmälan till. Han är inte lämplig att ha barnen eftersom han super och missbrukar allt möjligt. Dessutom misshandlar han barnen psykiskt.

Kan dessa orosanmälningar vara till min fördel i rätten?  

• Svar på tråden Är många orosanmälningar till fördel för den andra föräldern i en tvist?
  • Anonym

Ingen aning.... men spelar det nån roll? om du inte knarkar så är det väl din största fördel?

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-03 20:27:02 följande:
    Ingen aning.... men spelar det nån roll? om du inte knarkar så är det väl din största fördel?

Såklart att det spelar roll. Eftersom det numera är så att man anser att barnen behöver båda sina föräldrar. Om jag drar igång en tvist så vill jag ju såklart inte att han ska ha chans att få halva vårdnaden på papper.
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2013-04-03 20:59:31 följande:
    Ja absolut.

Okej. Tack!
  • Caroline 478

Det beror väl på utfallet tänker jag. Menar inte att skrämma upp dig- men tänker så här:

Om orosanmälningar inkommit- men som inte lett till utredning- eller som lett till utredning men sedan inget mer- så kan det ju snarare vara som så att  mannen kan hävda att han blivit utredd flera gånger men att de inte funnit någonting fel och att detta snarare ska ses som en fördel för honom. 
    orosanmälningar är ju just misstänkt oro för barnet- och inte ett brott.
    Skillnad om han blivit dömd för narkotikabrott i domstol liksom.
    lycka till och hoppas det går bra

• Anonym
    Caroline 478 skrev 2013-04-07 12:52:15 följande:
    Det beror väl på utfallet tänker jag. Menar inte att skrämma upp dig- men tänker så här:

Om orosanmälningar inkommit- men som inte lett till utredning- eller som lett till utredning men sedan inget mer- så kan det ju snarare vara som så att  mannen kan hävda att han blivit utredd flera gånger men att de inte funnit någonting fel och att detta snarare ska ses som en fördel för honom. 
    Det kan ju vara på det viset, men om skolan anmäler pga oro för att pappan knarkar får man anta att det kommer att vara till din fördel.
  • Anonym
    Caroline 478 skrev 2013-04-07 12:52:15 följande:

Fattar hur du menar. Men nu ser ju allt lite annorlunda ut eftersom han har dom ensam på halvtid. missade även att skriva att han hamnade på psyket med LVP och dom skickade också in en orosanmälan till soc. Den sista är rätt nyligen. Och nu kommer en från skolan som alltså blir den tredje. Har tagit hit barnen permanent och har ju rätt att behålla dom med tanke på hans leverne. Men för det  juridiska kan det ju va bra att ha det på papper tänker jag.
    Tack!
Svar på tråden Är många orosanmälningar till fördel för den andra föräldern i en tvist?