• blivande3barnsmamms

Pollen allergi vid graviditet.

Någon som lider av pollen allergi som jag. Ögonen svider o kliar o jag är helt slut. Finns inga ögondroppar som hjälper. :( Kan man ta kortison?

• Svar på tråden Pollen allergi vid graviditet.
  • Trisse85

Jag är allergisk. Var gravid och dem säger att man inte ska ta något. Rådfrågade många läkare och till slut fick jag ok att ta airus.
    Behövde bara ta den några gånger sen blev jag bättre.
    Om du mår bra mår oftast barnet bra. Mår du dåligt kan barnet må dåligt.
    Läkarna sa till mig bättre att jag mår bra för då brukar bebis må bra.

• Neko

Tavegyl fick jag utskrivet men det hjälpte inte mig. Kanske hjälper det dig. Om aerius är okej så är de ju jättebra men jag har bara tagit dem då jag inte varit gravid.

• Diabetikern Jojo
    blivande3barnsmamms skrev 2013-04-03 21:58:39 följande:
    Någon som lider av pollen allergi som jag. Ögonen svider o kliar o jag är helt slut. Finns inga ögondroppar som hjälper. :( Kan man ta kortison?

Usch ja... jag fick inte ta mina vanliga allergitabletter under graviditeten vilket var skitjobbigt då jag sedan två somrar tillbaka fått ta receptbelagda tabletter då INGA receptfria har hjälpt alls!

Jag fick byta till receptfria Loratadin men kunde fortsätta med Lomudal nässpray! Ögondroppar har jag också testat en hel massa olika genom åren men Lecrolyn har nog varit bäst - eller är det just nu iaf! Hoppas du får rätt på det så att det inte blir alltför jobbigt! 
    Typ 1-diabetiker! Mamma till enäggstvillingar 2013-01-03!
  • Dina08

Jag vill tipsa om nässköljjning. Förra våren klarade jag mig från allergimedicin tack vare nässköljning morgon och kväll, hår- och örngottshygien på kvällen och att inte vara ute så mycket eller vädra.

Svar på tråden Pollen allergi vid graviditet.