• emelyaus

vi ska flyga hem och han har öroninflammation!

vi avslutar vår resa i Australien på måndag (sön kväll svensk tid) för att flyga de 27 timmarna hem. Nu har vår 9 månaders hög feber (39,3) och håller sig för örat hela tiden, misstänker öroninflammation. klockan är nu 19 på kvällen (tors) och han fick paracetamol innan jag la han för att sova. Ska kolla han under natten, går febern upp ringer vi självklart husdoktorn men annars tänkte jag vänta till morgonen. OM det är öroninflammation - hur lång tid brukar det läka? Tror ni vi kan flyga hem på måndag? hur brukar man annars lösa det, vi har jobb etc att komma tillbaka till men självklart går barnens hälsa först! Däremot är det nog fullbokat att boka om, åhh jag får ångest hoppas vi kan åka hem som planerat. Det är ändå rätt långt och annars måste vi hitta boende etc..

• Svar på tråden vi ska flyga hem och han har öroninflammation!
  • ladysoul77

Ni har ingen möjlighet att få träffa en läkare och få antibiotika? Det börjar verka ganska fort så kanske han slipper ha ont.. Vet inte hur lång tid det tar för öroninflammation att läka utan penicillin, men det brukar man ju ge barn under 1 år. Får ni det så borde det inte vara några problem att flyga på måndag. Se till att han har något att suga på och att ni ger honom näsdroppar som vidgar ut.. 

• emelyaus

Tack för ditt svar! Jag var så orolig, nu har det gått lite mer än en timme sedan jag la honom och tog tempen nu på 37,8. Alltså har den gått ner markant sedan jag gick han panodil. 
    Ingen idé att ringa husläkaren nu, slita upp lillen från sömnen + att det blir väldigt dyrt här i Australien.
    Vi väntar till morgonen och går till doktorn då om han fortfarande är dålig.

• emelyaus

har nu fått pencillin, det var dubbelsidig öroninflammation! doktorn avrådde från att flyga på måndag och det ställer verkligen till saker o ting!
    han var väldigt ignorant och hörde nog inte ens när jag sa att vi ska flyga till sweden.
    vet någon hur svårt det är att boka om 4 personer med så kort varsel!?

• Tow2Mater

Men det är ju flera dagar dit.(?) Man flyger ändå. Läkare har många orsaker att "rekommendera" saker; bla att de inte vill bli stämda ifall nåt illa mot all formodan händer. Flyg hem!

• Jill 79

Det är långt till måndag. Min kille som varit ett riktigt öronbarn med många öroninflammationer har oftast blivit "bra", i alla fall smärtfri i stort sätt omgående efter han börjat med antibiotika. Det går säkert bra att åka hem.

• loppis7

Glöm inte att ge honom näsdroppar innan ni lyfter o även innan landning!

• emelyaus

för sent! redan bokat om resan :(
    kanske lika bra för nu har storebror åkt på maginfluensan!

• emelyaus

lillebror har skrikit i 24 timmar, det var tydligen mkt vätska etc. det hade varit skillnad om vi bara skulle flyga inom europa men detta är 10tim-12tim-2tim flyg, oj vilken mardröm. vi har reseförsäkring, hoppas det täcker med doktorns intyg..

• Margaux
    emelyaus skrev 2013-04-05 10:02:25 följande:
    lillebror har skrikit i 24 timmar, det var tydligen mkt vätska etc. det hade varit skillnad om vi bara skulle flyga inom europa men detta är 10tim-12tim-2tim flyg, oj vilken mardröm. vi har reseförsäkring, hoppas det täcker med doktorns intyg..
    Troligtvis lättar inflammationen om ni fått rätt antibiotika, skulle gissa att ni fått en ganska bredspektrad en(lite fördomsfull...) så det är nog inte några problem. Det jobbigaste är ju alla mellanlandingar. Men har ni redan bokat om så är det ju bara att försöka kurera så gott det går och hoppas att alla är helt friska när ni väl kommer iväg. Köp ändå riktiga näsdroppar utifall-att som back-up!

Krya på er! 
Svar på tråden vi ska flyga hem och han har öroninflammation!