• milla1984

Bebisens hjärtljud?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 13+3 idag och jag har provat att lyssna pa bebisens hjärtljud med en doppler. Jag lyckades fånga hjärtljudet precis nere vid blygdbenet på vänster sida. Det lätt precis som en galopperande häst. Nu undrar jag hur jag kan veta att det va bebisens hjärta och inte mitt? Kan mitt hjärta låta ända ner vid blygdbenet? Någon annan som som provat lyssna på bebisens hjärtljud?

• Svar på tråden Bebisens hjärtljud?
  • Sweet life

Räkna slagen/minut.. Ditt borde ligga under 100 och barnets på ca 130-140... Ditt hjärta låter inte som en galopperande häst, men man kan höra pulsen i alla artärer som finns i kroppen och det går artärer nere vid bäckenet..

• Dr to be

Din puls ska ligga under 100 normalt. Ett foster ligger på ca 140 i minuten. Lyssna 1 minut eller 15s och multiplicera med 4 så vet du om det är ditt eller fostrets hjärta du hör

• Dr to be
    Sweet life skrev 2013-04-04 14:18:44 följande:
    Räkna slagen/minut.. Ditt borde ligga under 100 och barnets på ca 130-140... Ditt hjärta låter inte som en galopperande häst, men man kan höra pulsen i alla artärer som finns i kroppen och det går artärer nere vid bäckenet..
    Sweet life skrev 2013-04-04 14:18:44 följande:
    Haha! Ditt svar fanns inte när jag började skriva mitt

• milla1984

Jag hittade nog hjärtljuden igen tror jag :) men när jag precis skulle börja räkna hjärtljuden så försvann dem helt plötsligt fast jag höll kvar dopplern på samma ställe. Stor chans att det va bebisens hjärtslag tro? :)

Svar på tråden Bebisens hjärtljud?