• Smulan27

Badblöja/badbyxor??

Vi ska till Grekland i sommar och vår kille som då precis blir 2 år är ej torr utan kommer behöva tex badblöjor. Vi ska bo på ett stort hotell med många pooler och även ha tillgång till ett vattenland så jag antar att vi mest kommer spendera vår tid i badkläder . Hur gör man med en som inte är torr? Han är väldigt opålitlig när det gäller bajsandet, kan bajsa allt mellan 0-3 gånger per dag så jag kan inte lita på att han har "bajsat klart" om han tex bajsar på morgonen och sedan ta på honom vanliga badbyxor. Ska man ha badblöjor eller badbyxor tex ImseVimse? Jag tycker det verkar så obekvämt att ha badblöja på sig hela dagen och framför allt en våt sådan om man är i poolen från och till. Funkar erkligen badbyxor från ImseVimse om han skulle råka bajsa i vattnet?

Hur har ni andra gjort? 

• Svar på tråden Badblöja/badbyxor??
  • snappi81

Badblöjor som typ Imse Vimses är dom ända vi använt till våra och det har aldrig kommit nåt utanför. Mycket bättre med såna än dom vanliga badblöjorna! Vi testade en gång men dom blir bara tunga och otäcka så man fick ju byta hela tiden.

• alynda

Vi varvade vid bad, men sonen bajsade aldrig vid bad, så jag vet inte säkert vad som funkar bäst då. När vi gick på babysim var bara bad yxor av imsevimse-typ tillåtna, så jag tror att de är säkrast. När vi använde badblöjor tog vi alltid av dem o hade vanlig blöja på land. Dels för att det verkligen inte är bra för huden att gå omkring blöt, dels för att de inte absorberar kiss. Däremot lät vi badblöjan torka o återanvände om den var fräsch.

• Billabong
    snappi81 skrev 2013-04-04 17:15:07 följande:
    Badblöjor som typ Imse Vimses är dom ända vi använt till våra och det har aldrig kommit nåt utanför. Mycket bättre med såna än dom vanliga badblöjorna! Vi testade en gång men dom blir bara tunga och otäcka så man fick ju byta hela tiden.
    alynda skrev 2013-04-04 19:24:05 följande:
    Vi varvade vid bad, men sonen bajsade aldrig vid bad, så jag vet inte säkert vad som funkar bäst då. När vi gick på babysim var bara bad yxor av imsevimse-typ tillåtna, så jag tror att de är säkrast. När vi använde badblöjor tog vi alltid av dem o hade vanlig blöja på land. Dels för att det verkligen inte är bra för huden att gå omkring blöt, dels för att de inte absorberar kiss. Däremot lät vi badblöjan torka o återanvände om den var fräsch.

Instämmer med båda era inlägg!

TS: Köp Imse-Vimse (eller annat märke) och ha dem huvudsakligen, men ett par badblöjor är ju bra att ha ifall en olycka händer i Imse-Vimse... Och de går bra att återanvända om inget hänt i dem.  

• myone

Jag köpte godkända badbyxor på badhuset. Nu har aldrig sonen bajsat när han badat, men de ska hålla tätt. Dock inte för kiss. 
    Har använt vanliga badblöjor med (liberos) och inte upplevt att de blivit tunga eller så, utan funkat bra.

På en resa skulle jag nog ta med båda delar, minst två par badbyxor och ett gäng badblöjor. Händer det en olycka i badbyxorna kan man alltid tvätta 

• mia maria

Jag har alltid kört med badbyxor, dvs sådana som sitter åt runt benen, typ Imse Vimse antar jag!?
    De ska ju hålla tätt mot bajs!

Jag har dock varvat lite med badbyxor o vanlig blöja mellan baden, när min lillkille var som yngst (0-1 år).
    Han var ju inte i o badade hela tiden, så mellan baden hade han vanlig blöja.

Vid två år så upplever jag att barnet kan förvarna om att han/hon är bajsnödig, så då har det inte känts lika "nervöst"

• Smulan27

Tack för alla svar! Det får nog bli att jag köper 2 par ImseVimse och tar med några badblöjor som extra

Svar på tråden Badblöja/badbyxor??