• Lilaa

Legoland eller lalandia i danmark nån som varit där

Hej Nån som varit i Legoland? Tänkte åka dit i sommar med barnen, de är 4,5 och 9,5 år. Hur tyckte ni att det var där? Jag skulle vilja veta om det räcker med en dag i legoland eller är det bättre med 2 dagar där? och funderar även på att gå på zoo som ligger där i närheten samt lalandia. Hur många dagar ska man stanna i billund? Är det värt att åka dit. tacksam för svar.

• Svar på tråden Legoland eller lalandia i danmark nån som varit där
  • Majsan70

Lalandia är helt suveränt o vi var där i 5 dagar har jag för mig. Vi badade två gånger om dagen o hade lika roligt vuxna som barn.

Legoland tyckte vi alla var sanslöst dåligt och som tur var så hade vi inte betalt de biljetterna själva. För oss var 1 dag på Legoland alldeles för mycket. Skittråkigt var uttrycket tror jag.

• Lilaa
    Majsan70 skrev 2013-04-04 21:41:33 följande:
    Lalandia är helt suveränt o vi var där i 5 dagar har jag för mig. Vi badade två gånger om dagen o hade lika roligt vuxna som barn.

Legoland tyckte vi alla var sanslöst dåligt och som tur var så hade vi inte betalt de biljetterna själva. För oss var 1 dag på Legoland alldeles för mycket. Skittråkigt var uttrycket tror jag.
    var ni inte i djurparken? Hmmm kanske räcker 3 dagar i billund då sen kanske man vill åka till köpenhamn och strosa runt..
  • Lilaa

Och är det långt mellan lalandia och legoland? Jag har inget körkort?

• Lindsey Egot the only one

Lalandia ligger väl vid Legoland nu. De har två anläggningar. Den gamla vid Rødby och den nya i Billerud där Legoland ligger. Har för mig att bokar man på Lalandia Billerud så får man Legoland Två dagar betala för En.

• moohl

Vi var på Legoland 1 dag och Lalandia 2 dagar. Legoland var bra men vi hann inte med allt på en dag. Men det som barnen (och vi vuxna med för den delen) tyckte var roligast var Lalandia! Två år senare tjatar de fortfarande om att få åka till Lalandia igen, Legoland har de knappt pratat om, trots att äldsta är ett äkta Legofan.

• Majsan70

Nej vi var inte i djurparken. Inget vi är särskilt roade av. Och Lalandia o Legoland ligger bredvid varandra såtillvida du inte skall till Lalandia i Rödby förstås.

• Lilaa
    Majsan70 skrev 2013-04-05 09:08:04 följande:
    Nej vi var inte i djurparken. Inget vi är särskilt roade av. Och Lalandia o Legoland ligger bredvid varandra såtillvida du inte skall till Lalandia i Rödby förstås.
    Jaha finns det 2 lalandia?
  • 040kille
    Lilaa skrev 2013-04-04 21:37:03 följande:
    Hej Nån som varit i Legoland? Tänkte åka dit i sommar med barnen, de är 4,5 och 9,5 år. Hur tyckte ni att det var där? Jag skulle vilja veta om det räcker med en dag i legoland eller är det bättre med 2 dagar där? och funderar även på att gå på zoo som ligger där i närheten samt lalandia. Hur många dagar ska man stanna i billund? Är det värt att åka dit. tacksam för svar.
    Det är en riktigt bra semestertripp. Har varit där tre gånger med mina barn. Hyffsat billigt inträde för vad man får för pengarna, men ta med mat för de tar igen det där. Två dagar är att rekommendera på Legoland. Det är enormt stort.

Lalandia ligger bara fem minuters promenad från Legoland. Har inte besökt det själv.

Djurparken i Givskud är en utflykt på några timmar. Inkluderar att köra med bil bland lejon och lite annat.   
    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Lindsey Egot the only one

Billerud är det som både Lalandia och Legoland ligger i så ni inte bokar Lalandia i Rødby.

• Demmpa

Barnen var nästan sex år, dom tycke all var roligt, vi var på Legoland två dagar

• evaoregon

Mina barn älskar legoland!  Vi har varit på Legoland i Carlsbad utanför San Diego i Californien tre gånger och det måste vara ungefär som det danska legoland (Legoland finns ju förutom i Danmark även i Californien, Florida, Tyskland och utanför London).  Jag skulle rekommendera två dagar om ni inte åker då det är väldigt få turister.

• evaoregon
    evaoregon skrev 2013-04-05 22:02:43 följande:
    Mina barn älskar legoland!  Vi har varit på Legoland i Carlsbad utanför San Diego i Californien tre gånger och det måste vara ungefär som det danska legoland (Legoland finns ju förutom i Danmark även i Californien, Florida, Tyskland och utanför London).  Jag skulle rekommendera två dagar om ni inte åker då det är väldigt få turister.
    Nu kollade jag och det finns även Legoland i Malaysia.  Det öppnade förra året.
  • Anne69

Vi älskade Legoland och kommer att åka dit igen! Nästa gång kommer vi att kombinera med Lalandia och göra det hela till en lite längre vistelse. Legoland behöver man absolut två dagar till! Mitt tips är också att ta med matsäck om ni kan, köerna just till maten är hopplösa!

• Fly20

Hur är det med inträdet till Legoland? Ingår alla åkattraktioner och liknande eller tillkommer det kostnader även inne i parken? Då menar jag inte mat och shopping;)

• 040kille

Alla åkattraktioner ingår i entrén. Köerna kan vara enorma. Sen har de lite som att vaska guld och grilla pinnbröd där man får ta fram plånboken.

Ska ni käka där rekommenderar jag riddarborgen. De har buffé. Ät dig kräkmätt ungefär. Åk inte karusell efteråt.... 

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
Svar på tråden Legoland eller lalandia i danmark nån som varit där