• Retro

Manliga och "tuffa" namn som ändå är gulliga?

Kommer du på några namn som är manliga och "tuffa" men som ändå på något vis är gulliga?

Dela gärna med dig! Vi har en liten grabb utan namn :)
    Syskonen heter Alex, Sam, Charlie, Tove och Alf men namnen behöver absolut inte passa ihop enligt oss!

★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Tove, Alf ✰ ☆ ★
  • Svar på tråden Manliga och "tuffa" namn som ändå är gulliga?
  • katina

Robert (min son heter faktiskt det hehe)
    Nikolaj
    Martin
    Kevin
    Daniel
    Aleksander/Aleksandar

• Retro

Han är nog en liten Harry/Henry eller Sixten ändå :)
    Vi har varit inne på de namnen länge och det känns nog rätt :)
    Nu ska vi välja bland dessa tre men det lär nog ta ett tag..

• jjustmee

Elliot
    Elis
    Colin
    Franz
    Zack
    Henry
    Harry
    Lucas
    Dante
    Sigge
    Vilmer
    Dexter
    Truls

• Star Mom

Colin heter min son och skulle jag i framtiden få en till son ska han få heta Milo med uttalet majlo

• Retro
    jjustmee skrev 2013-04-08 02:51:20 följande:
    Elliot
    Elis
    Colin
    Franz
    Zack
    Henry
    Harry
    Lucas
    Dante
    Sigge
    Vilmer
    Dexter
    Truls
    Tack för många förslag, det blir en Harry eller Henry
    wockatz skrev 2013-04-08 03:09:25 följande:
    Eddie?
    YokohamaNr2 skrev 2013-04-08 12:44:13 följande:
    Bobby
    Tyvärr, det gillar vi inte :) 
    Star Mom skrev 2013-04-08 13:03:07 följande:
    Colin heter min son och skulle jag i framtiden få en till son ska han få heta Milo med uttalet majlo
    Colin vill jag inte påstå vara manligt, snarare barnsligt men sött.
    Bor ni i Sverige eller engelsktalande land? Med tanke på din kommentar ang. Milo!
    MaaxMaax skrev 2013-04-09 09:59:43 följande:
    Ruben
    Carl
    Dan

Ruben var vi inne på tidigare men det kändes väl sådär 

• Retro
    Star Mom skrev 2013-04-09 15:34:33 följande:
    Vi bor i Sverige men gillar engelska
    Men varför vill ni krångla till det för ert barn? Vi pratar ju svenska i Sverige, varför vill ni då ha ett namn (med typiskt svenskt uttal - också) som ska uttalas på engelska? Det blir ju bara jobbigt att alltid behöva förklara som du gjorde att "jag heter bla bla bla men jag uttalar det bla bla bla".

Hela min mans släkt är engelsk men vi valde namn som fungerar i Sverige ändå. 
    Alla våra barns namn går att uttala på både engelska och svenska. Uttalet styrs av vilket land/språk som talas. Hemma hos mannens släkt är det engelska uttalet och här hemma i Sverige är det svenska uttalet som gäller!

Ursäkta att jag lägger mig i, men jag vet själv hur jobbigt det kan vara att alltid behöva stava eller förklara hur namnet uttalas!  
  • Thotis90
    Retro skrev 2013-04-09 15:45:24 följande:
    Men varför vill ni krångla till det för ert barn? Vi pratar ju svenska i Sverige, varför vill ni då ha ett namn (med typiskt svenskt uttal - också) som ska uttalas på engelska? Det blir ju bara jobbigt att alltid behöva förklara som du gjorde att "jag heter bla bla bla men jag uttalar det bla bla bla".
    Vi gillar amerikanska namn, men är överens om att vi vill ge våra barn namn som uttalas likadant på Svenska som på Engelska (så snarlikt som möjligt, i alla fall). Om vi får barn och vi får en son så skall han heta Vincent.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
Svar på tråden Manliga och "tuffa" namn som ändå är gulliga?