• sptb

Sparbössa

Att börja med var det jätte svårt att veta vilken kategori jag skulle ta...

Men jag har egentligen en fråga. Jag vill spara alla mina mynt i en sparbössa till min son men hittar ingen stor bössa, vet att b.l.a annat dåvarande föreningssparbanken gav bort en riktigt stor gris till framför allt barn och jag har letat överallt och ingenstans men hittar ingen i samma storlek eller större... Så om du vet vart man kan hitta en så kom gärna med förslag, de behöver inte vara en gris heller så länge det är en stor bössa :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Sparbössa
  • Mercurialis

Jag har hittat många olika sparbössor i varierande storlek på Lagerhaus. Det har varit i de fysiska butikerna. Jag vet inte om de finns att köpa online.

http://www.lagerhaus.se/

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Frontline

Vi sparar alla mynt i en stor genomskinlig vas eller liknande och när den är ful brukar det bli till fickpengar när vi åker utomlands. Så en snygg vas kanske vore nåt...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mercurialis

På Akademibikhandelns barnavdelning har jag också hittat riktiga spargris-grisar.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • sptb

Tack för alla bra svar, nu ska jag ut på jakt :)

• MoonFlight

Har köpt burkar som man måste ha konservöppnare för att öppna. Dom finns i olika storlekar och kostar runt 20 kr/st

• MoonFlight

Klädkällaren heter det och ligger utanför Göteborg. (Kan köpa å skicka om du skulle vara intresserad, skicka privat om så är fallet)

• Virriga Vera
    MoonFlight skrev 2013-04-08 07:21:46 följande:
    Har köpt burkar som man måste ha konservöppnare för att öppna. Dom finns i olika storlekar och kostar runt 20 kr/st
    MoonFlight skrev 2013-04-10 12:14:58 följande:
    Klädkällaren heter det och ligger utanför Göteborg. (Kan köpa å skicka om du skulle vara intresserad, skicka privat om så är fallet)

Jag har hittat sådana på Ge-Kås
Svar på tråden Sparbössa