• FR1D4

V21 orolig, kom med råd är ni snälla!

Jag är lite orolig så jag tänkte bara göra mig för lite hur det är för andra. Åkte skoter igår, började sträcka i magen, rätt säker att det var ligamenten då magen inte blev hård utan det var på höger sida och väldigt korta stunder (i varje gupp). Kände inget av det när jag kom hem. Senare på kvällen 5-6h senare så fick jag frossa, gick dock över efter ett toabesök då det visade sig att jag var dålig i magen, men frossan kom tillbaka efter en stund igen. Har sedan sovit väldigt dåligt inatt, troligtvis av oro att något inte skulle vara ok. Har även känt till och från inatt som ett snöre som dras runt magen, men det verkar ha försvunnit nu. Nu har jag bara som mensvärk kvar i ryggen. Vad tror ni om detta? Behöver jag oroa mig för något? Bebis rör sig som vanligt.

• Svar på tråden V21 orolig, kom med råd är ni snälla!
  • Flickan och kråkan

Låter som du haft lite sammandragningar. Inte ovanligt i den vecka du är i . Magbacill? Går ju rätt mycket nu, eller ren och skär oro. Jag blir dålig i magen rätt snabbt när jag börjar oroa mig över något.

• goofy

Har du ringt sjukvårdsrådgivningen? Annars kan det ju vara klokt, du lär få bättre svar där än här.. Håller dock med ovanstående! Säkert ofarliga sammandragningar :)

• giggle

Jag går hos special mvc eftersom jag har stor risk att föda för tidigt. Är helt sängliggande på grund av detta oxå. Mina läkare har sagt att de tecken man ska reagera på är:
    -onda sammandragningar. Alltså de som gör fysiskt ont, inte bara är starka eller obehagliga
    -blod (mer än bara en droppe så)
    -sipprande vatten från slidan
    -minskade/ inga fosterrörelser
    -färgade illaluktande flytningar (gula och vita är normalt och med illaluktande så menar man en lukt som det inte går att ta miste på)
    -urinvägsinfektionssymptom

Så när jag är orolig går jag igenom detta och stämmer inget kan jag vara lugn.
    Jag tror att du fått sammandragningar pga skoteråkningen. Man kan lätt få det av fysisk ansträngning. Så se till att vila lite idag bara så ska du se att set blir lugnt igen.

www.bebisgrejen.blogspot.com

• FR1D4

Tack för era svar! Ringde bb igår o hon jag pratade med lät väldigt lugn, o sa precis som ovan. Så länge det inte kommer blod eller att man har väldigt ont kan man vara lugn. O bebis har jag känt som vanligt så är nog bara mitt huvud som spökar ;) Vi åt friterat igår tillsammans men min sambos syster som också är gravid o hon hade också blivit dålig i magen, kanske inte var sen bästa gravid-maten :) Dock är jag lite fundersam på om jag har UVI men ska åka och lämna ett urinprov imorrn.

Svar på tråden V21 orolig, kom med råd är ni snälla!