• Thaleya1

Totalt absurda namn som du tycker din partner eller annan föreslagit när du väntat barn!

Har ni några sådana exempel, ifrån när ni var gravid eller just fått barn?

Min sambo föreslog Patricia elelr Esmeralda om det blir en tjej, och jag är så glad att det blir en kille för jag vet inte vart han fick de namnen ifrån. Han har aldrig nämnt den tidigare - så jag fick ju panik när han sa dem någon dag innan vi fick se kön.

Min svärmor har föreslagit att vi döper sonen till Erik..
    -Hon : Jamen Erik då?
    - Jag : Men va haha? Det heter ju Erik (min sambo och pappa till barnet i förnamn tillochmed.)
    - Hon : Ja men det är ju ett fint namn! ............ och namn brukar ju gå i arv.
    - Jag : Ja men då brukar de oftast hoppa över en generation, det skulle kännas för nära inpå även om det är  ett fint namn.

• Svar på tråden Totalt absurda namn som du tycker din partner eller annan föreslagit när du väntat barn!
  • puss
    viktoria87 skrev 2013-09-21 16:34:11 följande:
    Tonie, Bruce och Connor föreslog maken som pojknamn när vi väntade sonen ;D haha

vad blev det då?
    Sluta tjafsa din dumma fan.
  • viktoria87
    puss skrev 2013-09-21 16:46:29 följande:

vad blev det då?
    En Vincent blev det ;)
  • puss
    viktoria87 skrev 2013-09-21 16:59:15 följande:
    En Vincent blev det ;)

fint.
    Sluta tjafsa din dumma fan.
  • viktoria87

Tack =D Får väl hoppas på en flicka nästa gång, för maken är helt övertygad att de är hans tur att ha första tjing på namn då och Julia (som är hans, namnen framför alla namn tydligen) kan jag tänka mig iaf :P  Tony då tänker jag bara på en gammal fridsledare som var allmänt misslyckad och stavningen maken vill ha gör att de dessutom låter som ett tjejnamn (Tonie). Bruce, då tänker jag på en tjock amerikansk pojke med tjooocka glasögon som svullar chokladkaka och Connor ja... jag säger då det (HUA) dessutom skulle säkert alla säga Conny om stackarn :p I annat fall får jag väl "köra över" honom igen när det väl är dags ;) haha

• Elmiina

Min mamma envisades om att min dotter skulle heta Orvokki!?!? Det är ett otroligt gammalt och fult finskt namn, typ som Orvar är i Sverige. Det vart en Elin men mamma kallar fortfarande henne för Orvokki suck.

• LängtansBlåaBlomma
    Elmiina skrev 2013-09-22 01:21:24 följande:
    Min mamma envisades om att min dotter skulle heta Orvokki!?!? Det är ett otroligt gammalt och fult finskt namn, typ som Orvar är i Sverige. Det vart en Elin men mamma kallar fortfarande henne för Orvokki suck.
    Det mest finska jag hört! :) lite coolt men inte som förnamn!
  • Lunalej
    Haha det var min mammas förslag till mig, men pappa vägrade (thank god!)
  • Cilla93
    pluvdo skrev 2013-09-21 16:39:13 följande:
    Men Eskil är ju ännu värre. :S
    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.

Eskil som är så fint, heter min systerson :)
  • Elmiina

Och när jag låg i mammas mage så trodde dom att jag var en pojke och kallade mig för Elmo, men ut kom en tjej och jag döptes istället till Elmiina (tackar gudarna att jag inte vart en pojk :p). Dom tänkte nog inte på den gröna barnfilms figuren Elmo :p

• FridaHall

Jag ville ha en Gabriel och min sambo en Albert (!!!)... Det blir en Liam.

• Millan83

Min farmor ville att min dotter skulle heta Augusta. Hon försökte locka med en gammal graverad tårtspade i silver, mina systrar hade nämligen avböjt namnet och nu hade hon ju denna tårtspade med namnet ingraverat kvar. Nej, det blev ingen Augusta så ingen tårtspade till oss!

• Nell
    Orvokki betyder ju viol, den finska varianten av Viola. Lite gullig betydelse men inte särskilt gulligt uttal.
  • TaSe

Seth tyckte min käre make var ett bra namn. Trots att detta var 8 år sedan har jag fortfarande inte förlikat mig med tanken.

• Serendipitet

Anastasia tyckte maken :O

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • aleakim

Maken ligger på hårt för att få genom Errol eller Yngve. Det allra värsta är att Errol har börjat fastna hos mig, så nu håller jag tummarna för att det blir en dotter..

• Elmiina

Nell: hehe jo jag har fått höra de ett antal gånger. Det var hennes argument för att få igenom namnet men det blir inte finare för det i mina öron ;)

Svar på tråden Totalt absurda namn som du tycker din partner eller annan föreslagit när du väntat barn!