Jag har två barn, en kille på 4,5 och en tjej på 1,5, själv är jag 27. Då min familj inte umgås med några andra barnfamiljer skulle jag gärna vilja träffa andra, skulle gärna vilja träffas i någon park. Tyvärr är ju inte våra äldre söner jämngamla, men det gör kanske inget?
Tips på aktiviteter vet jag inte riktigt. Busfabriken finns ju, något som barnen brukar uppskatta, men inte alltid föräldrar! Ligger i Ingelsta. Sedan finns ju Centralbadet (ligger i Ljura), som är det lokala badhuset. Båda dessa kostar dock pengar. På sommaren är Himmelstalundsbadet öppet och det är ett gratis utomhusbad. Andra badplatser vid sjöar är Abborreberg och Ågelsjön, den senare är för övrigt perfekt även för utflykter eller tältning. Folkparken är en trevlig park med lite mer än bara de vanliga rutschkanorna och gungorna, annars finns ju olika bra parker beroende på var i Norrköping man bor. Bästa leksaksaffären är enligt mig Lekhuset, som barnen brukar uppskatta att besöka. Om TS är intresserad av att höra mer om något av det jag skrivit om får du gärna säga till så berättar jag mer. Eller så kan du fråga om något mer specifikt så kanske jag kan komma på något mer.