Blir GALEN på gaserna!!
Min stackars tjej är 6 månader. Hon är SÅ gasig och det stör hennes nattsömn så oerhört. Hon gråter och krystar pruttar mycket på nätterna.
Hon är konstaterat mjölkallergisk och vi har även provat utesluta andra livsmedel utan att det har hjälpt (ägg, vete, havre, soya).
Det KONSTIGA i det hela är att hon ibland magiskt blir "helt bra". För någon vecka sen hade hon 5-6 dagar utan magknip. Då sov hon hela nätterna och var glad. Sen kom det tillbaka med buller och bång och hon var vaken flera nätter med ont. Jag har inte ätit något särskilt då heller utan har ätit det jag brukar äta. Så kan inte koppla till det.
Hon är jättesugen på mat men blir ju extra gasig när jag gett smakisar el lite gröt. Så vågar inte det heller. Samtidigt som hon sitter och gapar när vi äter! (Förutom de dagarna för någon vecka sen när hon var bra, då fick hon 1/4 dels portion gröt varje dag, trodde först det var därför hon blev "bra", så vi fortsatte men så blev hon sämre igen).
Finns det någon som har liknande problem/har haft dessa bekymmer? Snälla ge mig hopp om att det blir bättre!
Känns som att vi inte kan få in några bra sovvanor förrän detta gått över. Hon kan ex inte somna själv då hon alltid har knip i magen då hon ska sova. Vi måste bära så pruttar hon en massa sen tillslut är hon så utmattad att hon går att lägga ner.. :(
STACKARS lilla tjej!! :/